TW
0

El benefici de Sol Melià corresponent al primer semestre del 2008 va caure el 41,10 per cent, al situar-se en els 36,7 milions d'euros, davant els 62,3 milions de l'any anterior, per la conjuntura econòmica i l'impacte dels tipus de canvi i l'absència de plusvàlues.

L'empresa va informar avui que el canvi del dòlar i de la lliura respecte a l'euro ha tingut una gran influència en els resultats d'aquest semestre, a la qual cosa s'ha unit a l'absència de plusvàlues procedents de la rotació d'actius en aquests sis mesos.

El passat any la societat va obtenir per aquest concepte uns ingressos de 174 milions d'euros.

La xifra de negoci, segons la comunicació remesa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), va descendir el 2,7 per cent, en assolir els 618,5 milions d'euros davant els 635,6 del període gener a juny de l'any passat.

El resultat brut d'explotació (EBITDA) va ser de 124,3 milions d'euros, que es redueix el 16,2 per cent davant l'obtinguda a l'exercici anterior.

També els resultats del club de vacances de la companyia, Sol Melià Vacation Club, van sofrir les conseqüències dels tipus de canvi, amb un descens en la facturació d'un 6,7 per cent.

El grup hoteler va anunciar avui que, dins de la política d'expansió del Pla Estratègic 2008-2010, la companyia ha inaugurat un establiment de gran luxe al sud de Tenerife, el Gran Melià Palacio de Isora, i ha formalitzat la incorporació a la seva cartera de dos nous hotels a Barcelona i Viena.

Així mateix, entre gener i juny ha incorporat o firmat acords per incorporar nous establiments a Atenes i Kos (Grècia), Dresden (Alemanya), Angra dos Reis i Jacuma (El Brasil), Urgada (Egipte) i Zadar (Croàcia), i s'iniciarà en breu la construcció d'un hotel a Salvador de Bahía (El Brasil).

Per a l'expansió la cadena va subscriure el passat mes de juliol un crèdit sindicat per un import de 200 milions d'euros amb 14 entitats bancàries per al refinançament del seu deute a mitjà i llarg termini.

Amb el préstec i els fons de tresoreria que té la cadena, la liquiditat de Sol Melià se situa en 635 milions d'euros.

De cara al futur, la companyia ha anunciat que adoptarà una sèrie de mesures que permetin mantenir els seus nivells d'activitat, i que se centren en un ajust en la inversió prevista que descendirà dels 300 milions d'euros previstos al principi als 200 milions.

També s'intensificarà el procés d'estandarditzar les marques a favor d'una major eficiència i aportació de valor al client; el control de costos tant en hotels com en oficines corporatives, i un major èmfasi en les mesures d'estalvi energètic.

Sol Melià és una empresa hotelera fundada a Mallorca el 1956, que té a l'actualitat 300 hotels repartits per més de 30 països de quatre continents.

Compta amb una plantilla de 37.000 empleats, i la seva cartera hotelera es comercialitza sota les marques Gran Melià, Melià Boutique, Me Melià, Tryp, Sol Hotels, Paradisus, Innside i Sol Melià Vacation Club.