TW
0

Sol Meliá vendrà la seva marca Tryp a Wyndham Hotel Group per un import de 42,5 milions de dòlars (35,53 milions d'euros), gràcies a l'acord de compromís signat entre ambdues companyies, segons ha informat l'hotelera mallorquina la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Amb aquest acord, que "no implica l'adquisició de cap hotel" i el preu del qual està "pendent d'ajusts finals", Sol Meliá persegueix "potenciar internacionalment" la marca urbana Tryp, mitjançant "una aliança estratègica" en la qual ambdues companyies participaran conjuntament en l'expansió de la marca, que es denominarà a partir d'ara Tryp by Wyndham.

D'aquesta forma, Wyndham subscriurà un acord de llicència que permetrà a Sol Meliá continuar utilitzant la marca Tryp durant un període de 20 anys prorrogables, sense que l'acord negociat afecti el règim d'explotació dels hotels que actualment operen sota l'esmentada marca i que ascendeixen 91 establiments (13.000 habitacions). Del total de 91 hotels de la marca Tryp, Sol Meliá compta amb sis en propietat, 24 en règim de gestió, 12 en franquícia i els 49 restants sota la fórmula de lloguer. Sol Meliá mantindrà així el dret per a la utilització sota llicència de la marca, de forma "inalterable", que comercialitzarà de forma conjunta amb Wyndham a través dels seus sistemes centrals de reserves i els seus programes de fidelitat que compartiran.

El 'closing' o tancament definitiu de l'operació i de l'esmentada aliança està previst per a finals del primer semestre, sempre que es verifiquin les condicions establertes a satisfacció de les parts, entre altres, les definitives derivades del contracte de llicència d'ús, ha informat l'hotelera en un comunicat.

Per a Sol Meliá aquesta aliança suposa "entrar per la porta gran" al món de la franquícia, una fórmula que permetrà a la companyia créixer sense "inversions intensives de capital" i beneficiar-se de l'alt potencial que brinda Wyndham, un grup que engloba a 7.100 hotels franquiciados i compta amb 3,8 milions de socis en el seu programa de fidelització, van explicar a Europa Press fonts de l'hotelera. "És una aliança visionària, necessària i rendible, sobretot en temps de crisi", han apuntat, per assenyalar que l'interès de Wyndham per una marca com Tryp ve a donar la raó a Sol Meliá en la seva aposta per "la revalorització i a l'adaptació de les seves marques als estàndards exigits", una cosa que ve realitzant des dels últims anys. En aquesta línia, han assenyalat que aquesta aliança permetrà a la marca Tryp, present a Espanya, Portugal, Itàlia, Alemanya, Brasil i Argentina, créixer a curt termini a Amèrica del Nord, "un mercat de potencial creixement".

Com a part de l'acord, la cadena de la família Escarrer participarà econòmicament a través dels 'Royalti fees', quantia que es coneixerà una vegada que es firmi l'acord definitiu a finals d'aquest mes. El vicepresident i conseller delegat de Sol Meliá, Gabriel Escarrer Jaume, ha destacat l'elecció del grup americà per la seva reputació "com a constructor de marques globals", la qual cosa "beneficiarà la marca Tryp en el futur". "Estam orgullosos d'haver desenvolupat aquesta marca durant els últims 10 anys, fins a aconseguir el seu posicionament actual, que esperam continuar potenciant mitjançant la creació de sinergies a llarg termini," ha afirmat. Del seu costat, el president i conseller delegat de Wyndham Worldwide, Stephen P.Holmes, ha ressaltat que es tracta d'una adquisició "consistent" amb la seva estratègia d'invertir en negocis de franquícia o pag per servei, enfocada en maximitzar el seu creixement, mitjançant la inclusió de marques que complementin la seva cartera.