D'aquesta forma, Wyndham subscriurà un acord de llicència que permetrà a Sol Meliá continuar utilitzant la marca Tryp durant un període de 20 anys prorrogables, sense que l'acord negociat afecti el règim d'explotació dels hotels que actualment operen sota l'esmentada marca i que ascendeixen 91 establiments (13.000 habitacions). Del total de 91 hotels de la marca Tryp, Sol Meliá compta amb sis en propietat, 24 en règim de gestió, 12 en franquícia i els 49 restants sota la fórmula de lloguer. Sol Meliá mantindrà així el dret per a la utilització sota llicència de la marca, de forma "inalterable", que comercialitzarà de forma conjunta amb Wyndham a través dels seus sistemes centrals de reserves i els seus programes de fidelitat que compartiran.
El 'closing' o tancament definitiu de l'operació i de l'esmentada aliança està previst per a finals del primer semestre, sempre que es verifiquin les condicions establertes a satisfacció de les parts, entre altres, les definitives derivades del contracte de llicència d'ús, ha informat l'hotelera en un comunicat.
Per a Sol Meliá aquesta aliança suposa "entrar per la porta gran" al món de la franquícia, una fórmula que permetrà a la companyia créixer sense "inversions intensives de capital" i beneficiar-se de l'alt potencial que brinda Wyndham, un grup que engloba a 7.100 hotels franquiciados i compta amb 3,8 milions de socis en el seu programa de fidelització, van explicar a Europa Press fonts de l'hotelera. "És una aliança visionària, necessària i rendible, sobretot en temps de crisi", han apuntat, per assenyalar que l'interès de Wyndham per una marca com Tryp ve a donar la raó a Sol Meliá en la seva aposta per "la revalorització i a l'adaptació de les seves marques als estàndards exigits", una cosa que ve realitzant des dels últims anys. En aquesta línia, han assenyalat que aquesta aliança permetrà a la marca Tryp, present a Espanya, Portugal, Itàlia, Alemanya, Brasil i Argentina, créixer a curt termini a Amèrica del Nord, "un mercat de potencial creixement".
Com a part de l'acord, la cadena de la família Escarrer participarà econòmicament a través dels 'Royalti fees', quantia que es coneixerà una vegada que es firmi l'acord definitiu a finals d'aquest mes. El vicepresident i conseller delegat de Sol Meliá, Gabriel Escarrer Jaume, ha destacat l'elecció del grup americà per la seva reputació "com a constructor de marques globals", la qual cosa "beneficiarà la marca Tryp en el futur". "Estam orgullosos d'haver desenvolupat aquesta marca durant els últims 10 anys, fins a aconseguir el seu posicionament actual, que esperam continuar potenciant mitjançant la creació de sinergies a llarg termini," ha afirmat. Del seu costat, el president i conseller delegat de Wyndham Worldwide, Stephen P.Holmes, ha ressaltat que es tracta d'una adquisició "consistent" amb la seva estratègia d'invertir en negocis de franquícia o pag per servei, enfocada en maximitzar el seu creixement, mitjançant la inclusió de marques que complementin la seva cartera.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.