La direcció de la Fira del Disc de Mallorca ha decidit que en la present edició de la cita, que tindrà lloc els pròxims dies 10 i 11 de setembre, la tradicional subhasta i l'exposició que completaven les paradetes del recinte firal de Palma seran ajornades per a més endavant.
Com a contrapartida en aquesta decisió, la Fira del Disc, aposta per la música en viu i en lloc d'una actuació internacional acollirà tres concerts: Juliette Lewis and The Licks, la banda que lidera l'actriu reconvertida en cantant de rock de garatge; els instrumentals i reconeguts músics californians de surfpunk Los Straitjackets; i el cantautor nord-americà Steve Wynn & The Miracle 3, que ja ha visitat Mallorca en alguna ocasió.
Però si de les propostes de la Fira, que tornarà a ubicar-se al recinte de fires i congressos del Polígon de Llevant, en destaca alguna és la dels catalans Màquina!, reunits de nou després de la seva separació el 2004.
Màquina! és recordat sovint per ser el primer grup, català i estatal, a enregistrar un àlbum en directe i estan considerats mestres del rock progressiu i psicodèlic. A més, el grup, que feia les seves cançons en anglès fou precursor en una època en la qual no era habitual trobar als Països Catalans o arreu de la península una formació tan orientada al mercat anglosaxó. Tant és així, que el seu disc Why? està considerat com una de les obres mestres del rock d'aquest país. Liderats pel carismàtic Jordi Batista la banda la completen Luigi Cabanach, Quim Vilaplana i Toni Saigi.
A més, també sorprèn la proposta dels Los Straitjackets. Formats el 1994, el grup és hereu del surf de The Ventures amb un repertori únicament instrumental en el qual la guitarra és la principal protagonista. Uniformats en els seus directes amb màscares de lluita mexicana, la banda té entre els seus més enfervorits admiradors personatges tan diversos com els directors de cinema Robert Rodríguez, Quentin Tarantino i músics com Jackson Browne, Tom Petty o Rob Zombie.
Per altra banda, la de Juliette Lewis és una proposta que beu directament de les fonts del rock de Detroit i entre les crítiques que comencen a omplir les pàgines de la premsa especialitzada.