La Fundació Turisme Palma 365 ha duit a terme aquest dimarts el seu Patronat per, entre altres punts, presentar el seu Pla d'actuació per a 2023. L'acte ha comptat amb la participació de la regidora de Turisme, Sanitat i Consum, Elena Navarro; el gerent de la Fundació Turisme Palma 365, Pedro Homar; i diversos regidors de Cort i representants del món empresarial i turístic que integren el Patronat.
Homar ha destacat que el pressupost amb què comptarà la Fundació per a l'any 2023 serà d'un total de 2.045.016,20 €, entre aportacions dineràries i pagaments amb espècies. També ha explicat que el Pla d'Actuació per al pròxim any està organitzat en 58 accions repartides en els següents 7 eixos:
- Eix Palma Ciutat, amb l'objectiu de promocionar i posicionar Palma com a destinació urbana, accessible, i d'alt nivell qualitatiu per a tot l'any. Per a fer-ho es duran a terme accions promocionals al mercat alemany, anglès, nacional, francès, suís, l'Europa del nord i els Estats Units.
- Eix Platja de Palma, per promocionar la Platja de Palma també com a destinació de tot l'any, centrada en el turisme actiu i familiar i per als treballadors en remot.
- Eix Connectivitat, per incentivar la connectivitat aèria i marítima es vol arribar a acords comercials o de paquetització amb les principals aerolínies i companyies de transport marítim.
- Eix Imatge Corporativa, abordar el redisseny de l'actual marca turística que data de l'any 2013.
- Eix Mice, es pretén continuar apostant per la consolidació donant suport al sector privat, el Palau de Congressos i el MCB.
- Eix Innovació en Destinació: el Pla Impulso Palma (Destinació Turística Sostenible i Intel·ligent), en col·laboració amb la secretària d'Estat de Turisme i l'AETIB, és el projecte clau vinculat a innovació.
- Eix Sostenibilitat, serà l'eix vertebrador que mesuri la forma de gestionar la destinació i de fer un seguiment constant de les incidències del turisme a la triple dimensió mediambiental, socioeconòmica i territorial.
Per acabar, la regidora de Turisme, Sanitat i Consum, Elena Navarro, ha destacat que es vol insistir «en la importància que tots els que ens visitin cuidin la destinació, que ens cuidin com nosaltres els cuidam; que coneguin la nostra essència, que s'interessin per les nostres tradicions o per la cultura tradicional. En definitiva, volem un turista que cerqui integrar-se, que vulgui viure experiències culturals urbanes i que senti curiositat per tot el que pot oferir Palma».