cielo claro
  • Màx: 13°
  • Mín:
13°

Cort fa una auditoria mecànica a l'empresa de manteniment de l'EMT

Sospita que Asipsa ha comès “irregularitats” en el contracte de renting pel cúmul d'avaries que tenen els busos. El Consistori li paga 1,9 milions d'€ a l'any, una quota “desorbitada” pel poc rendiment dels vehicles

El mal funcionament dels autobusos de l’EMT de Palma ha arribat a una situació extrema. Les nombroses avaries i problemes mecànics que han anat patint aquests vehicles en un marge molt curt de temps han forçat Cort a haver d’encarregar una auditoria mecànica per investigar les condicions en què es troben els 160 autobusos de la flota.

Amb aquesta investigació es destapa tota la problemàtica que arrossega des de fa temps l’empresa municipal. El regidor de Mobilitat, Joaquín Rodríguez, confirma que no és gens usual que un consistori faci auditories mecàniques, llevat que apareguin situacions insostenibles i d’extrema necessitat.

La decisió és motivada perquè el Consistori sospita que l’empresa que du el manteniment dels vehicles, Asipsa, ha incomplert les clàusules del contracte de renting que té amb Cort. És per això que l’auditoria que està realitzant la Universitat Politècnica de València resoldrà en menys de sis mesos la possibilitat que aquesta empresa hagi comès o no cap "irregularitat". "Tenim sospites que el manteniment no s’ha fet correctament", remarca la gerent de l’EMT, Fontsanta París. La responsable no les té totes i vol esbrinar què s’amaga darrere d’aquest contracte –subscrit fa 8 anys amb Asipsa– i que estableix unes clàusules "massa abusives" i que van en detriment de l’Ajuntament.

Les condicions estipulen que l’esmentada empresa s’hauria d’haver fet càrrec del manteniment, de la neteja i de la benzina de tots els vehicles de l’EMT a canvi d’una quota mensual que paga l’empresa municipal a Asipsa de 1.087 euros per cada autobús. Un cost total que s’eleva a més de 163.000 euros al mes per tota la flota i que suposen una despesa anual d’1,9 milions d’euros, segons confirma la gerent: "És una quota desproporcionada perquè els autobusos no rendeixen al nivell que els tocaria pels anys que tenen i pels doblers que es paga a l’empresa". Afegeix: "Hi ha una gran descompensació. Asipsa té un marge de maniobrabilitat massa ampli a l’hora de fer-se càrrec del manteniment dels busos, mentre que totes les responsabilitats, en el cas que es produeixi cap accident, recauen damunt de l’EMT. Tampoc no s’entén per què l’anterior Consistori permeté unes condicions que revertien en contra seva.

El regidor destaca que en aquest any i busques de mandat "hi ha hagut massa protestes de conductors per les males condicions dels vehicles i massa autobusos aturats". I és que els vehicles només tenen 8 anys, encara que la mitjana de vida és de 15, corrobora Rodríguez. El contracte amb Asipsa rescindeix d’aquí a dos anys. Cort té molt clar que no el renovarà. Fins llavors, haurà de decidir si reclama a través d’advocats els doblers a l’empresa o hi arriba a un acord per la via del diàleg. Dependrà dels resultats de l’auditoria.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Crits, fa mes de 16 anys
Pero no podeu negar que ha estat tota una millora canviar sa veueta ensucrada que anunciava ses parades fins no fa gaire, "Próxima parada: Gabriel Alomar i Villalonga veintinueve". "Pròxima parada: Aeroport-Benzinera" (si s'EMT fos dBalears dirien Aeroport-Benzineria 24h). "Próxima parada: sa Faxina"...

Aquella veueta tan peculiar em feia pensar en una gràcia que feia un campaneter amic meu. Mostrava un anunci publicitari d'una revista, a tota pàgina, amb una gran foto on sortien una dotzena de nines, totes guapes, agradoses com ses nines que solen sortir an ets anuncis. Manco una. N'hi havia una que era lletja com un pecat. Pentura no està gaire bé dir-ho així talment, però era sa lletja enmeig de nines guapes. No record què s'hi anunciava. Però an en Sebastià, es campaneter, li deia gràcia mostrar sa foto i demanar:

- Mem si endevines quina és sa filla des 'jefe'?

Aquella veueta dets autobusos no pareixia triada d'entre unes quantes que s'haguessin presentat a unes proves per triar una veu per gravar sa cinta que anunciás ses parades. O que s'haguessin subcontractat a una empesa "qualificada" d'aquestes que se dediquen a fer aquestes coses, i que ja disposen de locutors i locutores amb veus "qualificades". No. Més bé pareixia que per gravar ses parades s'havia agafat "sa filla des jefe" o, en aquest cas, es fill, o s'amiguet de sa cunyada, o que s'havia montat una empesa ex professo per a contractar-li sa realització de sa tasca, i que ho havia arreglat agafant es primer que passava.

I si se fes sa foto de tots es contractats per s'Administració, particulars i empreses, assessors de governs, consells, ajuntaments i estaments públics o semipúblics diverssos... Surtiria una foto de guapes i qualque "filla des jefe", o resultaria que de guapa no n'hi hauria ni una, perque tot serien "filles, cunyades, i amigues de ses nebodes des jefe"?

Si Mallorca no és Itàlia, de ben segur que s'hi assembla.
Valoració:0menosmas
Per Biel, fa mes de 16 anys
Es renous des autobusos és un horror,una tortura.
Valoració:0menosmas
Per Albert, fa mes de 16 anys
Crec que aquesta serà sens dubte la legislatura en la qual el govern ha hagut de fer-ho funcionar tot a cop de denúncia per la quantitat d'amics que ha deixat el PP a les institucions, i per la quantiatt de contractes a empreses fantasme i empreses incompetents d'amics. Això de tantes avaries seguides resulta un tant sospitós.
Valoració:0menosmas
Per X, fa mes de 16 anys
1,9 milions d'€ a l'any i els busos funcionen i estan com estan? Això és una altra vergonya.

Itàlia ja no és a Itàlia, és aquí!
Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente