Aquesta vegada sí que el Govern s'ha pronunciat amb contundència davant el nou cas de discriminació lingüística que varen patir dues dones a una benzinera de Palma.
Fèlix Alonso, Director General de Consum del Govern ha assegurat que «Tot d?una que arribi la denúncia de les consumidores, la Direcció General obrirà un expedient per garantir els drets fonamentals que recullen la Constitució espanyola i l'Estatut» i ha afegit que «la Direcció General de Consum actuarà amb contundència davant la vulneració de drets fonamentals; també dels lingüístics».
El Director General de Consum del Govern ha respost així a la notícia de que aquest diumenge migdia s'havia produït un doble cas de discriminació lingüística a la benzinera situada al Carrer d'Alfons el Magnànim, 38, de Palma.
Justament aquesta mateixa setmana ja se n'havia fet públic un altre cas de discriminació en una botiga de complements de cuina de Palma.
Tot d?una que arribi la denúncia de les consumidores, @IBConsum obrirà un expedient per garantir els drets fonamentals que recullen la CE i l'Estatut. La DG d Consum actuarà amb contundència davant la vulneració d drets fonamentals; també dels lingüístics.https://t.co/Yf3wMjhG9F pic.twitter.com/fLtb4BqFHj
? Fèlix Alonso Cantorné ? (@felixaltafulla) June 22, 2020
Necessitem veure que aquesta promesa es fa realitat, doncs fins ara, a on éreu? De des de quan una senyora amb dos nins va entrar a un establiment i no la van atendre perque va demanar la consumissió en català, o quan la senyora Rotger o Roger amb l'empresa aéria va tenir un greu problema, o quan els militars se'n han rigut tantes vegades, quan se'ls hi ha proposat de fer algun curs de català, o quan un altra li va dir a un ciutadà si pensava que ell tenia que atendre la seva solicitud en català... i tantes altres fin ara mateix amb la betzinera i el cooking???
Ja han tingut el fetge ben gròs per aguantar-ho fins ara, i encara, ja veurem si es fa...