cielo claro
  • Màx: 12°
  • Mín:

Una mallorquina denuncia Boeing

Tres famílies han presentat una denúncia contra la companyia mitjançant un bufet d'EUA. Demanen responsabilitats per tres accidents que ocorregueren amb el mateix model d'avió, fabricat per ells

Encara amb el pensament ficat en l’accident de Barajas, aquest dijous va sorprendre la notícia que Elena Celia Fontaner, una mallorquina que perdé la seva mare i germana en accident aeri, ha denunciat el fabricant d’avions Boeing, propietari de la companyia McDonnell Douglas, a la qual pertanyia també l’avió d’Spanair.

No n’ha estat l’única, ja que en total són tres les famílies, dues espanyoles (l’altra de Gran Canària, arran de l’accident de Barajas) i una altra de Suècia, les que han presentat mitjançant un bufet d’advocats d’Illinois, Ribbeck Law, una denúncia contra la companyia per la seva possible responsabilitat en l’accident.

Els estudis tècnics dels advocats sobre el MD-82 apunten que els accidents podrien estar directament relacionats amb el model de l’avió, motiu pel qual han decidit fer costat a la denúncia dels afectats.

El principal advocat del bufet, Manuel Von Ribbeck, assegurà en roda de premsa que vol "descobrir si l’accident va ser causa del model de l’avió, perquè ja n’han patit tres en menys d’un any en diversos punts del món, Tailàndia, Turquia i Madrid.

Von Ribbeck va explicar també que el jutge que porta el cas als Estats Units té previst remetre-li la informació sobre la investigació per valorar si correspon estendre responsabilitats en el cas, que podrien arribar, segons explicà Von Ribbeck, a Spanair i a l’aliança internacional, de la qual forma part Star Alliance. A més, especificà que la denúncia s’ha efectuat als EUA perquè és allà on Boeing té la seva seu social.

En aquest sentit, prop de 30 famílies de víctimes de l’accident del vol d’Spanair JK 5022 del passat 20 d’agost asseguraren que es reuniran per valorar les propostes de cinc despatxos d’advocats d’Estats Units, entre els quals s’inclou el bufet de Ribbeck Law.

Tanmateix, no tots es mostraren d’acord amb aquesta inciativa i familiars d’algunes de les víctimes de Barajas criticaren el bufet nord-americà Ribbek Law per "utilitzar el seu dolor" en convocar una roda de premsa a Gran Canària.

En concret, familiars de tres dels morts en l’accident del vol JK 5022 d’Spanair van acudir a l’acte oferit pel bufet americà i, després de finalitzar, es van dirigir als seus representants per comentar-los que "no entenien per què estaven fent una roda de premsa".

Per la seva part, els familiars de l’afectada mallorquina, Elena Celia Fontaner, es mostraren sorpresos de la notícia i es negaren a fer-ne cap comentari, perquè asseguraren que "ens han prohibit parlar".

Un avió d’Spanair, obligat a aterrar a Palma per "un petit problema tècnic"

Un avió de la companyia Spanair que cobria la ruta Eivissa-Lisboa hagué de ser desviat a l’aeroport de Son Sant Joan en detectar-se un problema tècnic, segons informaren fonts d’Aena i de la companyia aèria. L’avió, que cobria el vol JK4130, s’enlairà de l’aeroport eivissenc amb 163 passatgers a bord a les 7.15 hores i a les 8.05 hores aterrà a Palma, on el passatge fou desembarcat.

Fonts d’Spanair explicaren que la tripulació detectà en vol "un petit problema tècnic", "una cosa sense importància, que no afectava la seguretat", precisaren, malgrat que es decidí aterrar a Palma, "per ser revisat" en la base de manteniment de la companyia. Les fonts d’Spanair consultades assenyalaren que els passatgers foren traslladats a la capital portuguesa a les 12.23 minuts en un avió de la companyia Futura. Per la seva banda, molts dels passatgers del vol es queixaren de la manca d’informació per part de l’aerolínia.

Un diari d’EUA argumenta que l’avió de Barajas s’enlairà sense alerons

The Wall Street Journal publicà una informació en la qual assegurava que les causes de l’accident del MD d’Spanair a Barajas són a cuasa que l’aparell tractà d’enlairar-se sense ‘flaps’ o alerons. Aquest fet fou desacreditat immediatament per l’Associació espanyola de tècnics de manteniment d’aeronaus (Asetma), qui la considerà "incompleta" i "precipitada".

D’aquesta manera, segons el parer dels experts, la tragèdia es produí per "una concatenació de causes" i "circumstàncies sobreposades".

Amb la mateixa opinió es manifestà Felipe Laorden, expert en seguretat del Col·legi Oficial de Pilots d’Aviació Comercial (COPAC), qui va assenyalar que si els ‘flaps’ haguessin fallat en cabina un indicador n’hagués donat l’alarma.

Tanmateix, dins del mateix COPAC, un dels degans no va descartar del tot la hipòtesi que publicava el diari nord-americà, ja que va explicar que fa 21 anys va ocórrer als Estats Units amb el mateix tipus d’avió, MD-82, un sinistre "similar" que va provocar "el mateix nombre de morts". Teories plausibles, però que sense tenir totes les dades queden aquí, de moment.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Crits, fa mes de 16 anys
Des de quan Spanair decideix desviar un avió de sa seva ruta i aterrar d'emergència per "una cosa sense importància"?
Aquesta sí que m'és bona! Que mos volen prendre es pèl?
Valoració:4menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente