Els ports balears suporten l'arribada d'1'6 milions de tones d'hidrocarburs
El trànsit d'hidrocarburs cap als ports de les Balears ja frega la xifra d'1'6 milions de tones cada any, segons les estimacions de l'organització ecologista Oceana, que ha fet públic el seu informe Els vessaments d'hidrocarburs des dels vaixells a la mar a Europa. Aquest informe adverteix que les operacions rutinàries són les que provoquen més abocaments de combustible al mar, amb la contaminació i el perjudici consegüents per a l'ecosistema. La major circulació a l'Arxipèlag es produeix als ports més grans: Palma, Maó i Eivissa. Del total d'hidrocarburs transportats, els principals són la benzina, amb 615.000 tones, i el gasoil, amb 600.000. El cru és l'únic producte que no arriba a les Balears.
L'erotisme de Joan Bennàssar il·lustra les gloses populars més picants
El casal de Can Llobera, situat a la plaça Vella de Pollença, va acollir ahir vespre la presentació del llibre Mallorca eròtica, de Joan Bennàssar, una recopilació de gloses eròtiques del cançoner popular de les Illes, seleccionades per Felip Munar i il·lustrades pel pintor pollencí. L'obra ha estat editada per l'Institut d'Estudis Baleàrics, que presideix Sebastià Serra, i té per objecte difondre el cançoner polular mallorquí més enllà de les mateixes Illes. Per aquest motiu ha estat editada en llengua catalana, castellà i anglès. Nombroses personalitats es reuniren al voltant de l'artista.
2-2: Polèmic empat del Mallorca a Groningen, on l'àrbitre xiulà abans d'hora
El segon i darrer partit del Mallorca en terres holandeses acabà amb polèmica. El resultat final va ser d'empat a dos gols, gràcies a dos encerts de Güiza. Un dubtós penal a favor dels locals, en el minut 82, propicià l'empat definitiu. Els vermellencs protestaven per l'actuació de l'àrbitre, Roelof Luinge, mentre es multiplicaven els enfrontaments dialèctics entre els jugadors. Davant la situació, el col·legiat donà per acabat el partit en el minut 88, ja que l'ambient es deteriorava damunt la gespa.
Cartes al director