Els sindicats anuncien noves vagues de neteja per a l'agost
Després de tres dies, ahir a mitjanit finalitzà l'aturada en el sector de la neteja, que CCOO i USO ja han anunciat que reprendran, amb caràcter indefinit, tots els caps de setmana des del 5 d'agost. Els sindicats demanen que les patronals atenguin la seva demanda de dos dies lliures consecutius. La vaga, que només tingué repercussió als aeroports balears, provocà un enfrontament greu entre el Govern i els responsables de la seguretat a les instal·lacions aeroportuàries.
El TSJB decideix no imputar Matas i Estaràs en el cas Formentera
El Tribunal Superior de Justícia de les Balears (TSJB) decidí ahir no imputar Jaume Matas ni Rosa Estaràs en el cas Formentera. Dels set magistrats que deliberaven des de dimecres, quatre optaren per desestimar els recursos de l'acusació particular, i els altres tres votaren a favor de la imputació. Aquesta decisió ratifica l'acte del jutge instructor del cas, Antoni Monserrat, que negava qualsevol indici de delicte electoral dels actuals president i vicepresidenta del Govern. Tot just conèixer l'acte, Matas afirmà que «sempre he tingut la consciència tranquil·la i una confiança absoluta en la Justícia».
Quatre explosions semblants a les del 7-J causen el pànic a Londres
Només dues setmanes després del 7-J, un atac molt semblant, encara que d'una entitat molt menor, tornà a provocar el pànic i el caos a Londres. Quatre explosions sacsejaren ahir tres estacions de metro i un autobús de la capital, en un atac que no causà cap víctima mortal, sinó tan sols un ferit, si bé el seu objectiu era «matar gent», segons la Policia. Les bombes eren menys potents que les del 7-J i, a més, algunes no arribaren a esclatar. Tres hores després de les explosions, que tingueren lloc de manera simultània i en diferents punts de la ciutat, Scotland Yard donava per controlada la situació. Arran de les deflagracions, dues persones foren detingudes, però no es confirmà que hi tinguessin relació. El primer ministre, Tony Blair, féu una crida a la calma i convocà una comissió de crisi, amb membres del Govern, de la Policia i dels serveis secrets.
Cartes al director