La dansa mallorquina, estrella del «Dance Weekend» de Sa Màniga

Cala Millor acollirà una combinació de molts d'estils diferents

TW
0

XISCO DÍAZ.Palma.
L'Auditòrium de Sa Màniga, a Sant Llorenç des Cardassar, serà des d'avui l'escenari deDance Weekend. Es tracta d'un acte programat en el Festival Internacional de Dansa de les Balears. Aquest cicle començà el mes passat.

En el marc d'aquestes activitats, s'han previst tres actuacions, protagonitzades per artistes de la nostra illa i a les quals es podrà assistir de manera gratuïta.

Avui a les 22.00 hores, tindrà lloc l'espectacle Love Duets, interpretat per la Pasodos Dance Company, que integra ballarins de Mallorca i d'Irlanda. L'actuació mostra l'estil propi de la companyia, que fusiona ballet amb altres formes de dansa. Així, aconsegueixen una barreja molt eclèctica, que comprèn diversos estils: tango, salsa, jazz, rock i ball irlandès. Durant una hora si fa no fa, els diferents passos a dos que s'interpretaran duran els assistents a viure escenes de l'òpera La Traviata, passant per les bandes sonores de films com Memòries d'Àfrica o El carter i Pablo Neruda.

Laura Àlvarez, una de les ballarines d'aquesta formació, declarà ahir que Love Duets és una «selecció dels passos a dos més espectaculars i atractius». A més, l'artista assenyalà que la música que hi fan servir és «variada i tracta del tema de l'amor, les relacions i les pèrdues».

Demà, l'Auditòrium serà l'escenari de dos espectacles més. A les 22 hores i durant 45 minuts, la companyia de dansa Cercària posarà en escena Ancora più, una actuació que combina la dansa i la música en viu, i que es basa en poemes de l'escriptora Gioconda Belli.

La darrera artista que pujarà a l'escenari serà la illenca Bàrbara Riera, que després d'arribar avui mateix dels Estats Units, estrenarà a Sa Màniga el solo de 10 minuts Desèrtic. Riera ha viscut gairebé cinc mesos en terres nord-americanes, on ha perfeccionat la seva tècnica. La ballarina forma part de la companyia D-Dansa.

Segons Pere Andreu, director de l'auditori de Sa Màniga, «el que dóna més unitat a totes les actuacions és la fusió» i el resultat que el públic en podrà observar és «molt fresc i interessant».

Els ballarins que ahir presentaren l'espectacle Dance Weekend insistiren en la importància de «fomentar el gust per la dansa, que no és una art per a minories».