Deu col·lectius cristians de l'illa rebutgen la manifestació antibodes gais
Deu entitats cristianes mallorquines, representants directes d'unes 800 persones, com també diverses parròquies mostraren ahir el seu desacord amb la manifestació convocada per demà a Madrid en contra dels matrimonis homosexuals. També acusen els bisbes de no mobilitzar-se tant quan es produeix violència contra les dones. Entre aquests grups s'hi troben Acció Catòlica Obrera i Justícia i Pau. Per la seva banda, la federació estatal de gais i lesbianes afirmà ahir que «la presència de bisbes a la manifestació és un retorn al nacionalcatolicisme i a l'extrema dreta».
Concentració a la Real
Més de 200 persones, entre elles nombrosos polítics de l'esquerra, es concentraren ahir al monestir de Sant Bernat per donar suport a la comunitat de Missioners dels Sagrats Cors i a la Plataforma Salvem la Real davant la «campanya de difamació, desprestigi i calúmnies» llançada per l'edició local d'un diari de capçalera madrilenya, sobre suposats moviments urbanístics. El prior Vallespir digué que «tenim les butxaques buides i les mans netes».
Fiol rectifica i renuncia a donar el nivell C de català a quart d'ESO
El conseller d'Educació, Francesc Fiol, va fer ahir marxa enrere i retirà la mesura de concedir el nivell C de català als alumnes que acabin quart d'ESO, després de la reunió que va mantenir amb els sindicats. També anuncià que elaborarà un estudi que mostri el domini real de la llengua que tenen els estudiants. El conseller afirmà a més que el Govern es conforma amb «la possibilitat» que els alumnes que acabin l'ESO obtenguin el nivell B i que el C sigui per als que conclouen el batxillerat. Per Fiol, «l'important és que els estudiants tenguin un reconeixement en llengua catalana quan acaben secundària». Els partits de l'esquerra valoraren positivament la mesura.
La UE alenteix el procés de ratificació de la carta magna
L'avanç del «no» en els referèndums francès i holandès obligà ahir els màxims dirigents de la Unió Europea a frenar els processos de ratificació que s'havien de produir els pròxims mesos a altres estats. Així, la carta magna quedarà en el «congelador» fins que es pugui tornar a dinamitzar.
Cartes al director