El Consell reivindica des de l'aire els seus desdoblaments enfront de les autopistes
Des de l'aire, el Consell de Mallorca reivindicà ahir el seu «model de carreteres» -els desdoblaments i la millora de la xarxa viària existent- en contraposició a les autovies i autopistes que fa el Govern balear. La presidenta, Maria Antònia Munar, i tres consellers executius, un d'ells el responsable de Carreteres, Antoni Pascual, encapçalaren una visita en helicòpter per les principals obres que executa la institució, entre aquestes el projecte estrella, el desdoblament des de Palma fins a Manacor.
Matas convoca Antich per arreglar els conflictes que té amb Madrid
El president del Govern, Jaume Matas, i el secretari general del PSIB-PSOE, Francesc Antich, es reuniran dilluns que ve en l'intent del Consolat de desbloquejar els conflictes que té amb Madrid. L'encontre abordarà les inversions estatals que Matas reclama per ampliar la xarxa ferroviària de Mallorca com també el conflicte generat per la negativa del Ministeri a finançar el conveni de carreteres que en l'actualitat executa el Govern balear. Des del Consolat s'assegura que estan oberts al diàleg per superar l'actual conjuntura d'estancament. Aquesta serà la segona reunió entre Antich i Matas des de la victòria electoral de Rodríguez Zapatero. A la trobada hi participaran la vicepresidenta, Rosa Estaràs; la diputada popular Maria Salom i la portaveu socialista, Francina Armengol. També es tractaran temes relacionats amb el medi ambient, el pla energètic i el REB.
L'Audiència Nacional jutja Al Qaeda
Començà ahir a Madrid el primer macrojudici contra Al Qaeda a Espanya. A la banqueta del pavelló habilitat especialment a la Casa de Campo per als macrojudicis de l'Audiència Nacional seien ahir 24 processats per presumpta integració en organització terrorista. El fiscal Pedro Rubira, acompanyat en aquesta primera sessió pel fiscal cap de l'Audiència, Eduardo Fungairiño, vinculà els principals acusats amb el finançament i el suport logístic als atemptats de l'11 de setembre als Estats Units.