P.GIMENEZ.Palma.
Devers vint llibreries treuen avui el seu material al carrer per apropar un any més la lectura als ciutadans de Palma en el Dia del Llibre. Les últimes novetats editorials, els best sellers, texts clàssics i rareses estaran a l'abast dels vianants a les trenta paredes que es trobaran situades a la Plaça Major, Cort, Sant Miquel i Oms, i, amb menor presència a Joan Carles I i Jaume III.
Des del Gremi de Llibreters de Mallorca, la presidenta Miriam Colom, llançava ahir una crida als ciutadans perquè «no s'oblidin dels llibreters en el seu dia» i els animà a gaudir d'«una bonica festa al carrer», on podran trobar nombroses propostes.
I és que com és habitual, les editorials han fet coincidir amb l'efemèride la publicació de nous volums. És el cas de Moll, que ha distribuït els premis «Ciutat de Palma» catalans: Abdallah Karim, el predicador, de Miquel Ferrà Martorell, premi Llorenç Villalonga de Novel·la; i Monstres, de Josep Lluís Aguiló, premi Joan Alcover de poesia. L'obra pòstuma de Miquel Bauçà, Rudiment de Saviesa (Empúries) és un altre dels llibres que s'exhibirà a les parades, on també hi seran representats escriptors de renom, com ara Empar Moliner, amb Busco senyor per amistat, o Emili Rosales, amb La ciutat invisible.
Miquel Font, per la seva banda, sorprèn amb La persecución económica de los derrotados, un estudi en el qual l'historiador Francisco Sanllorente fa una radiografia general dels 5.669 processos que aquest tribunal de Franco va dur a terme a les Illes. També inspirat en un fet històric -el desembarcament d'Alberto Bayo a les costes de Mallorca- l'escriptor Tomeu Ferrer plublica amb Documenta Balear Vint dies de guerra.
La traducció al català de Piràmide (Tusquets), del cèlebre escriptor de novel·la negra Henning Mankell, i El gran engany, de Dan Brown, tercer llibre que es publica en català de l'autor d'El codi Da Vinci, es perfilen com dos dels títols que tindran major acceptació en aquest dia, en el quaLa velocidad de la luz (Tusquets), de Javier Cercas, pot convertir-se en un dels títols més venuts en castellà.
Tanmateix, a més de poder cercar entre els expositors o acudir a les tradicionals firmes de llibres, altres propostes s'han adherit per gaudir de la festa de Sant Jordi de forma més lúdica. A la plaça de Cort, per exemple, l'Ajuntament ha programat vuit tallers, que es duran a terme des de les 10.00 fins a les 14.00 hores, i que oferiran des de contacontes fins a titelles i lletres gòtiques. A la plaça del Consistori hi haurà també un panell amb el lema Qui fa de Quixot?, perquè la gent es pugui fotografiar amb els cossos dels personatges cervantins.
El Consell, per la seva banda, celebra la data mitjançant l'obsequi d'un llibre als usuaris de les biblioteques de la institució. A més, ha organitzat un itinerari literari guiat per Tomàs Vibot, que descobrirà La ciutat de Palma vista pels escriptors mallorquins contemporanis. Aquest recorregut comença a les 10.00 hores a la Misericòrdia, on també hi ha una parada al jardí. Avui també és un bon dia per visitar Irradiacions, l'exposició que repassa a sa Llonja la història de la literatura catalana.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.