Notícies del dia 7 de novembre de 2004
Illes Balears / Balears

Balears

Maria Umbert: «Amagar la darrera vaga general no va ser una mesura encertada»

Maria Umbert, la directora general d'IB3, no accepta que el projecte de la televisió autonòmica neixi mancat de credibilitat per la falta de consens o per les vinculacions amb el Govern que han mantingut importants directius. Defensa que es mourà dins uns estàndards de qualitat propis d'una televisió autonòmica. Creu que IB3 respon a una demanda social d'informació específica sobre la Comunitat Autònoma que no és coberta per altres canals i aquesta serà la seva prioritat. No en detalla la programació, però confessa que li agrada que existeixi una expectativa en aquest sentit. Pensa que la nova televisió servirà per vertebrar les Illes Balears.

Bartomeu Picornell

L'oficialista Biel Vicens defensà la ponència de la gestora.

Balears

Els oficialistes guanyen el primer frec a frec en el Congrés del PSM

Els oficialistes del PSM guanyaren ahir la primera batalla del Congrés del PSM, que es tanca avui. Ahir s'hi debateren les diferents ponències polítiques d'oficialistes, renovadors i crítics i feren falta dues votacions per saber quina era la vencedora. En la primera volta, els oficialistes obtingueren 191 suports, els renovadors 157 i els crítics 34. Era un empat tècnic. En la segona votació, passades les onze de la nit, els oficialistes aconseguiren 182 vots i els renovadors 163. Avui s'elegeix el secretari general, i no està clar si serà l'oficialista Biel Vicens o el renovador Jaume Sansó. Ahir va sorprendre que l'històric Mateu Morro no acudís a la trobada nacionalista, que té lloc a Manacor.

Quim Torres

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
Ara / Món

Món

La violència al triangle sunnita deixa 37 morts i desenes de ferits a Samarra

La violència s'estengué ahir pel triangle sunnita amb atemptats que mataren 37 persones a Samarra i atacs que feriren 20 soldats d'EUA a Ramadi en la mesura que continuava el compte enrere per a l'assalt final a Faluja. El vessament de sang s'inicià a Samarra, al nord de Bagdad, on un total de trenta-set persones moriren i més de seixanta foren ferides en una cadena de quatre atemptats amb cotxes bomba i atacs insurgents amb foc de morter, informaren fonts hospitalàries i de seguretat. L'explosió de dos cotxes bomba a primera hora del matí davant la municipalitat i un proper lloc de control policial, que deixà 23 morts i 40 ferits, fou la que inicià la jornada més sangonosa de la postguerra en aquesta ciutat, on aquesta nit prosseguia vigent el toc de queda.

Efe

Món

Nou soldats francesos moren a Costa d'Ivori en una violació de l'alto el foc

Els temors d'una guerra oberta a Costa d'Ivori agafaren força ahir després de les informacions sobre xocs armats en diferents punts del país, que involucren fins i tot les tropes franceses que vigilaven l'alto el foc. Nou soldats francesos moriren en un assalt de l'Exèrcit governamental i les autoritats gal·les hi respongueren amb una ordre d'atac immediat. Els xocs inclogueren un atac aeri contra un destacament francès, la destrucció de dos avions de combat del Govern, encontres entre les tropes oficials i membres de les exrebels Forces Noves i un tiroteig a prop de l'aeroport d'Abidjan. L'escalada de la tensió començà dijous, quan avions lleials al president Laurent Gbagbo atacaren posicions de les Forces Noves, trencant així l'alto el foc que mantenia amb grups exrebels des de fa més d'un any.

Efe

Opinió / Opinió
Opinió / Cartes al director

Cartes al director

Carta oberta al Sr. Rodríguez Zapatero

Jordi Bibiloni Rotger, professor de Llengua i Literatura Catalana, llicenciat en Filologia Catalana

Cartes al director

Dia de la Humanitat