Air Nostrum ha posat en marxa el calendari previst per a la temporada baixa. Això vol dir una disminució de freqüències als vols que operen entre Palma-Maó i Palma-Eivissa. La companya regional ho justifica explicant que, degut a la menor demanda durant els mesos d'hivern, existeix un pacte entre companyes aèries per tal de reduir la seva activitat.
Davant aquests fets, la Consellera Mabel Cabrer manté una postura crítica, culpant Madrid de totes les desgràcies. Jo pregaria a la Honorable Sra. que fes un poc de memòria. La declaració d'una Obligació de Servei Públic persegueix la finalitat d'assegurar uns serveis mínims entre els espais centrals i els perifèrics, o aquells amb doble insularitat. La pròpia legislació europea té una normativa encaminada a disminuir l'aïllament territorial en matèria de transports.
Durant la passada legislatura, el Govern del pacte es cansà de demanar que s'apliqués aquesta normativa a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb les mateixes condicions que Canàries. Però l'executiu Aznar, el del Sr. Matas i el de la Sra. Cabrer, s'hi oposaren frontalment. Fins i tot el ministre d'Economia, Rodrigo Rato, es va atrevir a dir que no hi veia cap necessitat perque aquí érem rics.
Després de la victòria del PP es capgirà la truita. El nou Govern necessitava demostrar a la societat que estaven capacitats per aconseguir-ho tot de Madrid. Començaren a penjar-se medalles i generar titulars de premsa. Precisament un de tants deia: el Govern del PP, en pocs mesos, aconsegueix l'Obligatorietat de Servei Públic en el transport aeri entre illes.
Les negociacions entre l'eficient Consellera de Transports, Sra. Cabrer, i el Govern Central, presidit encara pel Sr. Aznar, es traduïren en uns resultats que empitjoraren la situació dels illencs; a partir de llavors es produí un increment dels preus dels bitllets d'avió, la desaparició de tarifes reduïdes, Spanair deixà de cobrir les rutes entre Mallorca i les illes menors i Air Nostrum quedà en règim de monopoli. Convé no oblidar que l'accionista majoritari de la companya valenciana i D. Eduardo Zaplana són molt amics.
A més, probablement, el PP de Madrid acceptà la petició del PP Balear amb desgana, per una qüestió d'imatge i amb la mirada posada a les eleccions generals del 2004, perquè no hi posà ni un euro.
Jo li demano a la Consellera, quina mena de negociació es aquesta? És tot el que sap fer pel bé dels ciutadans? Per si això no bastés, Cabrer va pactar places, no freqüències; per això Air Nostrum se despenja dient que no incompleix absolutament res, ja que, malgrat l'anunciada reducció de vols, manté el nombre de places acordades, substituint els turboèlice que han operat fins ara, per uns altres una mica més grossos. Tenim lo que vostè Sra. ha negociat, llàstima que no se'n recordi.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.