Notícies del dia 12 de febrer de 2004
Illes Balears / Balears
Catalán, Morey, Martínez, Rita i Rayó amb el president del GOB, Macià Blázquez, al centre.

Balears

Els convocants de la marxa pel territori esperen superar els 30.000 manifestants

Les entitats organitzadores de la manifestació de demà horabaixa a Palma en defensa del territori esperen que unes 30.000 persones s'afegeixin a la marxa, que transcorrerà entre la plaça d'Espanya i la plaça Major. Ahir, un total de 530 professionals de l'ensenyament se sumaren a les 80 entitats que donen suport a la convocatòria i confien «superar la marxa de 1998» per demostrar la seva força al Govern Matas.

Quim Torres

Illes Balears / Cultura
La reina observa l'obra de la galeria d'Inees Morfes, amb Pilar del Castillo i Ruiz Gallardón.

Cultura

L'avantguarda es congrega a Arco

Pintura, escultura, art electrònic i digital, fotografia, vídeo i tot el que la ment del creador ha pogut transmetre mitjançant diferents formats i tècniques donen cos al «millor Arco de tots els temps». Un Arco'04 que la reina Sofia inaugurà ahir i que enguany es caracteritza per parlar dues llengües, la de l'avantguarda històrica i la de les tendències més actuals. Per part de les Balears, els consellers de Cultura, Francesc Fiol i Dolça Mulet i el regidor Araujo, de Cort, feren costat en la inauguració a les vuit galeries i artistes de les Illes que enguany hi participen.

Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
Ara / Món
Els hospitals de la zona es col·lapsen amb la gran quantitat de víctimes.

Món

Una nova acció suïcida amb cotxe bomba mata almenys 47 iraquians dins Bagdad

Almenys 47 iraquians resultaren ahir morts en un nou atemptat amb cotxe bomba conduït per un suïcida contra un centre de reclutament militar. El vehicle transportava entre 400 i 500 quilograms d'explosiu plàstic, a més de metralla. Aquesta massacre se suma a la de despús-ahir, amb la qual cosa en només 24 hores s'han produït un centenar de víctimes mortals entre els iraquians que col·laboren amb les forces d'ocupació nord-americanes. D'altra banda, cinc militars espanyols foren ferits per un artefacte explosiu llançat des d'un edifici a Diwaniya quan tornaven a la seva base. També hi resultà ferit un intèrpret. La Policia iraquiana va detenir dues persones relacionades amb aquest atac.

Efe

Ara / Tendències
Opinió / Opinió
Opinió / Cartes al director

Cartes al director

L'abat de la Real

Rafel Carbonell