Adrover farà classes de moda al Caire

Participarà com a professor en l'escola de disseny Blau a un workshop a la capital egípcia

TW
0


El dissenyador mallorquí Miquel Adrover serà el professor de luxe del workshop que l'escola de disseny Blau durà a terme al Caire entre el 22 de febrer i el 3 de març. La trobada ha estat organitzada per l'escola mallorquina i per la universitat Helwan del Caire i neix com a fruit d'una experiència de fa tres anys a la capital egípcia. No només la moda centrarà aquesta setmana de treball al Caire, sinó que la comunicació i la publicitat i el disseny d'interiors també tindran el seu espai.

Adrover també va explicar que un dels seus projectes immediats és obrir una botiga a Palma. «Des que la gent ha vist els dissenys per a Es Baluard hi ha un interès molt gran per adquirir la meva roba, i crec que és molt important establir-me a Mallorca i així retrobar les meves arrels. Arran del Museu la gent ha pogut veure ben de prop una roba que només coneixia pels reportatges i pels vídeos. Era absolutament necessari crear aquest interès per la meva roba i ara ho vull aprofitar i obrir la botiga, però amb una filosofia molt diferent a la de les botigues. A més, crec que serà bo per a l'Illa i podrà ajudar a dur més turisme de qualitat aquí».

La directora de l'àrea de moda de Blau, Cris Pink, va explicar que «la concepció del taller de moda encara està molt obert, perquè volem veure quina és la intenció dels nostres amfitrions egipcis i després organitzar les sessions de treball».

Miquel Adrover va explicar que «per a la nostra companyia i per a la seva filosofia és molt important poder establir aquests tipus d'intercanvis culturals. Estam en un moment de canvi cultural molt gran i si els polítics no es volen relacionar, com a mínim nosaltres hem de fer tot el possible perquè les cultures s'entenguin».

El dissenyador ja ha estat 27 vegades a la ciutat del Caire i parla una mica d'àrab, «fet que supòs que ajudarà a una major comprensió entre totes les parts, però jo crec que serà molt enriquidor per a les dues cultures, i molt especialment per als alumnes mallorquins que facin els seus projectes». Des de l'escola de disseny aportaran materials mallorquins per fer un mestissatge «i veure si surt alguna cosa conjunta entre tots», digué Pink.

Adrover va destacar com a molt positiu el fet que els alumnes mallorquins podran conèixer de primera mà les tècniques de costura dels egipcis i també visitar algunes factories de cotó i roba locals. «La nostra companyia està pensant a intentar comprar el material de forma directa a Egipte per intentar ajudar aquestes factories, que moltes de vegades no tenen més remei que vendre el millor a les grans multinacionals».

El dissenyador també estudia la possibilitat de fer una exposició retrospectiva de la seva moda i les seves creacions al Museu Es Baluard, «però encara estam en negociacions, no hi ha res tancat, tot i que m'agradaria molt».