Notícies del dia 1 de desembre de 2003
Illes Balears / Balears

Balears

Més de 700 persones es manifesten contra l'autovia Inca-sa Pobla

Mallorca visqué ahir una nova mobilització contra l'atuovia Inca-sa Pobla. Més de 700 persones sortiren des de Campanet per fer una cadena humana en contra del projecte. La convocatòria arreplegà també polítics del PSM i regidors d'UM de sa Pobla.

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
El Betis posà en evidència la defensa vermella en un grapat d'ocasions.

Futbol

Màxima efectivitat i tercer triomf consecutiu (2-1)

El Mallorca derrotà el Betis (2-1) gràcies a dos espectaculars gols d'Alejandro Campano, que va ser el gran protagonista del matx i que marcà la diferència entre dos equips que estaven igualats a la classificació. El Betis demostrà que té bons solistes, però que li falta molt per aconseguir que funcionin com una coral harmònica. Ahir, Joaquín i Martín Palermo no varen ser capaços de culminar les ocasions de què disposaren. En canvi, el Mallorca sí que ho va fer. Aquesta va ser la clau del partit. Un Mallorca fluix en defensa, però efectiu en atac, s'imposà a un Betis lent, poc conjuntat, possiblement a causa de les baixes, i amb poca fortuna davant la porteria.

Tomeu Martí

Ara / Estat Espanyol
Ara / Món
El president espanyol José María Aznar comparegué amb una corbata negra en senyal de dol per l'assassinat dels dos agents.

Món

Aznar afirma que «la retirada» de l'Iraq «és el pitjor dels camins possibles»

José María Aznar anuncià ahir que Espanya no deixarà l'Iraq i que la «retirada és el pitjor dels camins possibles». «Som on hem de ser i no abandonarem les víctimes d'aquí ni d'allà», digué Aznar durant la lectura d'una declaració institucional en què reafirmà el compromís contra el «fanatisme» terrorista i condemnà l'assassinat, dissabte, de set membres del Centre Nacional d'Intel·ligència. El cap de l'Executiu demanarà comparèixer al Congrés per informar de l'atemptat i donar a conèixer les mesures per augmentar la protecció de les tropes. Mentrestant, les restes mortals de les víctimes foren rebudes ahir horabaixa amb honors a la base de Torrejón enmig d'escenes de dolor.

E.P.

Ara / Tendències
Opinió / Opinió
Bartomeu Picornell

Opinió

Waltzing Mathilda

Bartomeu Picornell

Joan Marí

Opinió

Diguem no

Joan Marí

Damià Quetglas

Opinió

El vicari de sa Pobla

Damià Quetglas