Les transferències de les polítiques actives de l'Institut nacional d'ocupació (Inem) i la creació del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) han suposat un abans i un després en les polítiques d'ocupació de les Illes.
«Hem iniciat els contactes amb els agents socials -patronals i sindicats- per estudiar la vigència del pacte del 2000», va explicar De Olives, i va matisar que «encara no hem decidit si el que es farà és un acord completament nou» o si, per contra, mantindran la línia proposada el seu dia pel Pacte de Progrés. En aquest sentit, va matisar que al seu departament «estam a favor d'aprofitar tot el que és bo».
En el pacte per l'ocupació que actualment és vigent hi participen les patronals Confederació d'Associacions Empresarials de Balear (Caeb) i la Petita i Mitjana Empresa de Balears (Pime) i les centrals sindicals CCOO i UGT.
De fet, del pacte per l'ocupació firmat el 2000 van néixer organismes com el Consell Econòmic i Social (CES) o el Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), a més de la firma d'altres pactes com els de les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera o els de les mancomunitats del Pla, Raiguer i Nord, i els ajuntaments.
En aquests anys, a través del pacte per l'ocupació, s'ha regulat i fomentat el treball a domicili amb la intenció de facilitar la inserció de treballadors desocupats i combatre l'economia submergida. També s'han desenvolupat polítiques específiques per a l'ascens professional estable de les dones en ocupacions amb una excassa presència femenina i amb la intenció de conciliar la vida laboral i la familiar.
En el pacte, que ara pot ser modificat, també es va incloure la creació de l'Observatori Sociolaboral de la Conselleria de Treball i Formació que depèn del SOIB i que, entre altres coses, s'encarrega de dur a terme estudis sobre la situació sociolaboral de la Comunitat Autònoma i la incidència de la desocupació i de l'afiliació a la Seguretat Social en el mercat laboral.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.