Notícies del dia 12 de agost de 2003
Illes Balears / Balears

Balears

Cinc morts a Catalunya en el desastre forestal de Sant Llorenç de Savall

Cinc persones, totes de la mateixa família, moriren asfixiades ahir dematí a la localitat de Sant Llorenç de Savall (Barcelona) quan fugien de l'incendi forestal que està destruint la zona. Els seus cadàvers aparegueren calcinats. La família s'allotjava en una masia coneguda com la cabana d'en Felip, que quedà intacta. Segons les primeres hipòtesis, apuntades pel conseller en cap de la Generalitat, Artur Mas, la família s'espantà i fugí presa del pànic de la casa. Una fumarada acabà amb la seva vida quan era a només un centenar de metres de la seva llar.

Efe

Els equips treballen a l'àrea cremada.

Balears

Un piròman actua de nou i provoca un incendi forestal a la Bonanova

Un nou incendi intencionat destruí ahir migdia uns 2.500 metres quadrats de pinar a la Bonanova (Palma). La intervenció dels serveis d'extinció evità que el foc avançàs cap a Gènova. El foc es declarà poc després de les 15.30 hores i s'extingí per complet una hora després, si fa no fa. A continuació, uns agents de Medi Ambient inspeccionaren la zona per redactar l'informe sobre les causes de l'incendi, que se suposa que va ser provocat per un piròman. La intervenció ràpida dels efectius contra incendis va evitar que el foc es propagàs per aquesta àrea boscosa de la Bonanova, en direcció a Gènova. Es tracta del quart sinistre que es produeix a la zona en només dues setmanes.

G.P.

La variant d'Inca, que es pot licitar abans d'acabar l'any, descongestionarà els principals accessos a la ciutat.

Balears

El Govern inicia les expropiacions per les variants d'Inca i Llucmajor

La Conselleria d'Obres Públiques del Govern balear encetà ahir la tramitació dels expedients per procedir a les expropiacions dels terrenys que permetin construir les variants d'Inca i de Llucmajor, que afecten un total de 423 finques i més d'un milió de metres quadrats en terreny rústic, com també 77 construccions. De fet, ja han sortit publicats en el BOIB els primers llistats de persones afectades. Aquesta és la primera passa, ja que el Govern Matas vol treure endavant la totalitat del Conveni de Carreteres. Els projectes d'Inca i de Llucmajor disposen de llum verda del Ministeri de Foment. Si els tràmits no es demoren, les obres podrien estar contractades a finals d'enguany.

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
Ara / Món
Ara / Tendències
Opinió / Opinió
Lluís Maicas

Opinió

Quadern de viatge

Lluís Maicas

Opinió / Cartes al director

Cartes al director

Parc nacional de Cabrera