La variant d'Inca, que es pot licitar abans d'acabar l'any, descongestionarà els principals accessos a la ciutat.

TW
0

TOMEU GARCIES. Palma.
La Conselleria d'Obres Públiques no vol perdre ni un minut a l'hora d'encetar els projectes inclosos dins del Conveni de Carreteres signat amb el Govern central. Bona prova d'això és que ahir mateix es va encetar la tramitació formal de les primeres expropiacions amb la publicació en el BOIB del llistat d'afectats i terrenys dels dos primers projectes que s'executaran a Mallorca com són la variant de Llucmajor i la ronda sud d'Inca.

Aquest tràmit coincideix amb el d'exposició pública dels dos projectes. Aquestes expropiacions significaran la compra de més d'un milió de metres quadrats de sòl rústic per part del Govern (505.232 d'Inca i 535.556 de Llucmajor) per on passaran les dues noves carreteres.

En total se'n veuran afectades 423 parcel·les de tota mida entre els dos projectes, com també 77 construccions. L'expropiació més important serà la d'una parcel·la en una finca de 52.000 metres a Llucmajor, mentre que a Inca el tros afectat més gran serà el de la possessió de Son Fuster, amb quasi 31.000 metres.

A partir d'ara els propietaris afectats per les expropiacions es podran dirigir a la Conselleria per conèixer el procés legal que hauran de seguir. La consellera, Mabel Cabrer, va explicar ahir que les dues iniciatives ja disposen d'un informe favorable del Ministeri de Foment i només fa falta el pronunciament de la comissió balear de Medi Ambient. Si els tràmits no es demoren en excés, les obres podrien estar contractades abans d'acabar l'any.

Tots dos projectes, segons va indicar Cabrer, ja estaven redactats quan es produí el canvi de Govern. Per al cas de Llucmajor l'Executiu ha recuperat l'antic projecte de ronda que es va elaborar quan Joan Verger era el conseller i que connectarà directament el polígon amb la carretera de Campos. Per a Inca el projecte ja estava redactat, però sembla que el Pacte de Progrés no va tenir voluntat d'acabar-ne la tramitació.