Notícies del dia 10 de maig de 2003
Illes Balears / Balears

Balears

L'OCB crida a sumar-se avui a la Diada

López Casasnovas explicà que «tot i que el PIB és un 31% per sobre de la mitjana espanyola, la taxa d'ocupació és un 18% més elevada que la mitjana estatal, per tant només faltaria que la producció no fos més elevada».

Ll.Llorenzo

Illes Balears / Cultura
Jaume Sastre entregà al batle Fageda un sac de garroves mallorquines.

Cultura

Protesta del Lobby a la Feria de Abril

Una cinquantena de persones se sumà anit a la convocatòria del Lobby per la Independència en la seva tradicional protesta prèvia a la inauguració de la Feria de Abril de Palma. El seu dirigent Jaume Sastre (imatge esquerra) entregà vestit a l'ample al batle Fageda un sac de garrofes mallorquines. A continuació, la Feria va ser inaugurada i les faralaes gaudiren de la seva més esperada nit de fandanguiyos, vinitos i cultura del Guadalquivir. Lemes com hores en català + Feria de Abril= PP, Volem festes mallorquines o Mallorca no és Andalusia, foren algunes dels que exhibiren les pancartes a l'entrada de la Feria i que reberen els crits i xiulos de molts dels assistents. El nombre de xeremies i tamborinos va ser superior als dels altres anys, així com el de manifestants, que superà de llarg el mig centenar. La concentració rebé Joan Fageda i la música amenitzà el moment en què Jaume Sastre, portaveu del Lobby, i en representació de tots els congregats allà li va fer entrega d'un sac de garroves autòctones que el batle acceptà, encara que no el carregà gaire estona.

Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
Ara / Món

Món

Bush i Blair pretenen que l'ONU els deixi administrar el petroli iraquià

El Consell de Seguretat de l'ONU es reuní ahir per discutir la proposta dels Estats Units i del Regne Unit destinada a posar fi a 12 anys de sancions contra l'Iraq. Aquesta resolució conté l'exigència de controlar els ingressos del petroli i també que es legalitzi l'ocupació de l'Iraq. Els administradors nord-americans volen que l'embargament comercial s'aixequi ràpidament per ajudar a reactivar la devastada economia iraquiana. La proposta de resolució relega l'ONU i altres institucions internacionals a un paper d'assessorament, amb molt escàs poder real. La notícia del control del petroli per part de Washington ha causat consternació i ressentiment entre el poble iraquià.

France Press

Opinió / Opinió
Opinió / Cartes al director

Cartes al director

ASI, el català i Mallorca

Pere Torrens