La UE anul·la els vols del sud d'Àfrica davant el primer cas d'una nova variant a Bèlgica
Els països de la Unió Europea han acordat anul·lar els vols provinents dels països de...
Localitzen 25 casos de la nova variant anglesa a les Balears: a Mallorca i Eivissa
La Unitat de Microbiologia de l'Hospital Universitari Son Espases...
Sostenible i sense impacte
Tot són avantatges. S'ha disminuït el consum de terreny agrícola, s'ha evitat la desfiguració paisatgística de la zona, no hi ha impacte visual i és sostenible i més econòmica que en el projecte inicial. Després d'una sèrie de millores, no previstes en principi però demanades per l'Ajuntament serverí i per grups ecologistes i acceptades pel Consell, la variant de Son Servera serà una infraestructura modèlica i integrada en l'entorn que permetrà desviar fora del nucli urbà un trànsit de 9.000 vehicles al dia. Aquest fet suposarà una millora de la qualitat de vida dels serverins i una circulació més segura. Ja n'hi ha més d'un 70% executat i aquesta ronda de circumval·lació serà en uns mesos, a principi de 2.011, una realitat.
El Consell de Mallorca adjudica l'obra de les variants de Portocristo i Llubí
El Departament d'Obres Públiques del Consell de Mallorca ha adjudicat les obres de construcció de la variant de Portocristo i la variant de Llubí a una Unió Temporal d'Empreses (UTE) formada per Vías i Construcciones i a Excavacions S'Horta, que s'encarregaran de la instal·lació d'aquestes dues carreteres en una actuació que suposarà desviar el trànsit rodat del nucli urbà de les dues localitats afectades.
La variant de Llubí pot afectar el jaciment talaiòtic dels Racons
La Comissió d'Urbanisme i Patrimoni del Consell ha ordenat suspendre de manera temporal les obres de construcció d'un tram de la variant de Llubí, ja que podrien fer malbé el jaciment talaiòtic dels Racons. Aquest conjunt arqueològic ja va ser notícia recentment, perquè el propietari de la finca on està ubicat instal·là una reixeta damunt les pedres d'un dels dos talaiots. El director insular de Patrimoni del Consell, Gabriel Cerdà, informà que el Departament de Carreteres ha al·legat que el traçat de la variant no té projecte alternatiu possible i que, per aquest motiu, Patrimoni ha sol·licitat una proposta d'excavació arqueològica. "En funció dels resultats que s'obtinguin de l'excavació es decidirà què es fa", afegí Cerdà. Les obres de la variant de Llubí començaren fa cinc o sis setmanes i haurien d'estar acabades el març de l'any que ve. El traçat de la carretera, de nova construcció, ha de passar pel sud-est del poble, a uns 150 o 200 metres dels talaiots.
S'obre la variant de Son Servera
"A la fi!, a partir d'ara el poble farà un alè". Aquest fou el comentari que es podia sentir ahir al poble de Son Servera quan s'assabentaren que a les vuit del matí s'havia obert l'anhelada variant que serveix per treure el trànsit del poble. I és que principalment els mesos d'estiu hi circulaven més de 9.000 vehicles diaris. Tretze milions d'euros i amb més d'un any de feina, la primera pedra es posà al desembre de 2009. Ha estat l'empresa constructora Melchor Mascaró la que ha duit a terme els 2,5 quilòmetres, que uneixen la carretera de Cala Millor i Porto Cristo amb la via que connecta Capdepera i Sant Llorenç des Cardassar i que passa vorejant el nucli urbà de Son Servera. Fou ahir a partir de les vuit del matí quan s'obrí la via al trànsit, encara de manera provisional. ja que els operaris encara hi treballen finalitzant alguns detalls, com camins adjacents i la senyalització vertical.
La variant quedarà llesta a final d'any
La reivindicada variant de Son Servera estarà totalment acabada a final d'any. Manca enllestir una sèrie d'elements viaris per posar punt final a un projecte que ha tingut un cost de prop de 10,5 milions d'euros. El mes de maig, i a petició de l'Ajuntament de Son Servera, la via de circumval·lació entrà en funcionament de manera provisional per evitar la congestió del trànsit dins el nucli urbà -davant l'inici de la temporada turística-, per una banda i per l'altra, a causa de l'inici de les obres del tren tram, ara paralitzades i que provocaren que es tallàs una part de l'Avinguda. Durant tot l'estiu, les obres han estat aturades, ja que, en ser una via molt transitada, hauria provocat col·lapses circulatoris. Però ara, durant el mes de setembre, es tornen a reemprendre. Així ho varen assegurar fonts del Consell de Mallorca, que anunciaren que serà a final d'any quan la nova via estigui a ple rendiment.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc