El tramvia tindrà més de 40 parades
El futur tramvia de Palma tindrà més de 40 parades en el seu primer tram, que anirà de les Avingudes fins a l’aeroport, passant per la segona línia de la Platja de Palma. Així consta en el projecte que ja ha estat consensuat entre el Consistori i el Govern balear, després que ambdues administracions hagin estat mesos negociant quina podria ser la millor alternativa per delimitar el traçat definitiu.
Les obres del tramvia començaran al Portitxol
El primer tram del tramvia de la badia de Palma que es construirà serà el que recorrerà el Portitxol i el Molinar, i les obres podrien començar abans del 2011. La Conselleria de Mobilitat i l’Ajuntament de Palma presentaren ahir el projecte bàsic del primer tros de la línia, que unirà Ciutat amb l’aeroport de Son Sant Joan. Aquesta part costarà 207 milions d’euros (el projecte sencer està pressupostat en 380 milions) i la costrucció durarà entre 23 i 29 mesos, però el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, no volgué ser gaire concret amb la data d’inici de les obres.
El tramvia du la maror a la Platja de Palma
Una maror recorre aquests dies el Molinar i les barriades costaneres de la Platja de Palma, després que la Conselleria de Mobilitat i Cort hagin fet públic el projecte del Trambadia. Associacions de veïns, comerciants i altres entitats s’hi han mostrat escèptics "davant la manca d’informació". Hi ha comerciants que reconeixen que la infraestructura permetrà que estiguin més units amb Palma però, per contra, provocarà que els turistes amollin els doblers al centre de la ciutat i no als comerços de la zona.
El PP denuncia que s'ha improvisat amb el tramvia
El nou portaveu del Partit Popular a l’Ajuntament de Palma, Rafel Duran, i el regidor del seu grup, Carlos Veramendi, acusaren ahir l’equip de govern de Cort d’haver improvisat amb el projecte del tramvia de Palma. Veramendi enumerà ahir en una roda de premsa una sèrie de despropòsits que al seu parer havia comès Cort en la planificació del mitjà de transport.
El Trambadia cerca el suport social
Un 51% dels veïns del Molinar tenen coneixements generals sobre l'existència del projecte del tramvia de Palma, segons un estudi realitzat a una mostra de 250 residents de la zona per la qual es preveu que passi el nou Trambadia. Això explicà el director general de Mobilitat del Govern balear, Antoni Verger, ahir en la presentació d'aquesta primera avaluació, que es pretén fer extensiva a altres barris, com el Coll d'en Rabassa i Can Pastilla, afectats també pel pas del nou transport. Amb tot, l'estudi, que pretén "conèixer de prop els interessos dels ciutadans", segons Verger, posa també de manifest que un 49% dels individus declara no tenir cap referència sobre el projecte i només un 4,7% sap què és el Trambadia com a "marca". Si bé una de les preocupacions més destacables entre els ciutadans és que el pas del tramvia, és a dir la construcció d'aquesta nova infraestructura viària, divideixi en dues parts la barriada, segons el gerent del Trambadia, Joan A. Salas, "el tramvia estarà totalment integrat en l'actual xarxa i, fins i tot, permetrà millorar la mobilitat en la zona".
El tramvia eliminarà 500 metres de carril bici a les Avingudes
La implantació del tramvia pel centre de Palma obligarà Cort a eliminar una quarta part del carril bici de les Avingudes si es manté el traçat actual que proposa el Govern. La construcció d'aquest vial per a bicicletes no quedà exempt de polèmiques: només fa un any que s'inaugurà i costà més de 487.000 euros, finançats amb el primer pla E. Concretament, el Consistori haurà de suprimir més de mig quilòmetre del recorregut actual, que consta d'un total de 2.485 metres. El tros afectat va de l'inici de la plaça d'Espanya fins a arribar a l'avinguda de Gabriel Alomar, a l'altura de la Porta de Sant Antoni, si fa no fa.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc