"Totes les línies de tren podrien estar electrificades a final del 2012". Aquest era l'anunci que feia ahir el conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, en el moment en què es va posar la primera pedra per poder iniciar aquest ambiciós projecte. El president del Govern de les Illes Balears, Francesc Antich, qui va ser l'encarregat de realitzar aquest acte simbòlic, va estar acompanyat, a part de per Vicens, pel director general de Mobilitat, Toni Verger, i pel president del Partit Popular, José Ramón Bauzá.
A curt termini, els 30 milions d'euros que s'invertiran per fer el canvi de model es destinaran a les dues fases inicials projectades. La primera és entre l'estació Intermodal de Palma i els tallers de Son Rul·lan, amb un termini d'execució de 9 mesos i un cost de 3,7 milions d'euros. S'hi durà a terme l'electrificació de 7 de les 10 vies de la Intermodal, ja que les tres restants ja ho estan. Així mateix, s'electrificarà la doble via fins a Son Rul·lan i s'ampliarà la subestació elèctrica Son Costa-Son Forteza.
La segona fase de les obres, entre Son Rul·lan i l'Enllaç (Inca), afectarà 29,1 km, amb un pressupost de 13,1 milions d'euros i un termini d'execució de 9,8 mesos, durant els quals s'electrificarà la doble via fins a l'estació de l'Enllaç. Com va explicar Antich, "es tracta d'impulsar el creixement sostenible per tal d'evitar el canvi climàtic". Vicens va puntualitzar que, "un cop finalitzi el projecte, el servei estarà a l'altura dels millors d'Europa".
El tren elèctric serà una realitat el 2012
Ahir es col·locà la primera pedra que dóna inici a les obres d'electrificació de la xarxa ferroviària. El cost de les dues primeres fases fins a l'Enllaç, a Inca, és de 30 milions
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
AI Joan Josep, com t'han enganat, aquest tren té un cost energètic 100 vegades més gran que qualsevol bus tenenit en compte el número de passatgers que portarà i tenint en compte el cost de construcció (de destrucció de més Mallorca) i el de manteniment aquest tren a Artà és el més gran engany que s'ha fet en aquesta illa en nom de l'ecologisme. Un gran benefici pels quatre polítics que la venen i sobretot per algun batle que necessita vendre els terrenys que té en propietat en alguna de les urbanitzacions per on passarà el tren i sobretot per les constructores que s'enbutxaquen 200 milions d'euros. Mallorca el que necessita es un bon transport públic i aquest tren és una farsa que mos costa molts i molts doblers i suposa més ciment a Mallorca.
Sa pot saber quants centenars de milers d'euros paga la conselleria de mobilitat a aquest diari pels anuncis que posa continuament i que li donen tenir un tractament absolutament xupaculs per part dels periodistes de Dbalears? On està la dignitat com a periodistes d'aquesta casa? Quin és el preu dels periodistes de dbalears per manipular les informacions sobre aquesta conselleria amagant tots els problemes que té?
A Sineu, va arribar gràcies al finat Francesc Quetgles. Ara és novament el pacte progresista qui ens dona l'esperança de veure novament el tren arribant fins Artà. Mallorca serà molt més sostenible i económica.
Aquest mateixos estan fent el tren-tam de llevant un desastre ecològic i de malversació de fons públics! Una vergonya!
Inauguram, ergo existim...
Me fàcil hagués estat tancat el padró de Palma, des de 1990. Fer sortir de Palma, tots els residents posteriors a 1990, i que se'n vagin a empadronar a pobles. Aquesta ès la política a seguir, que tot Mallorca viu a Palma o ha de anar a Palma.
Que inaugurin tot el que trobin, la bona feina s'ha d'inaugurar i reinaugurar totes les vegades que fagi falta.
L'electrificacíó només por dur beneficis, el tren serà més ecològic i ràpid, però tot plegat ha de donar els fruits a llarg plaç: electrificació, més trens que creuaran tota l'illa, el tramvia... pareix que s'hi han posat seriosament a fer feina i a canviar aquest model de mobilitat insostenible que teníem. Vull animar a la Conselleria de Mobilitat i al Consorci de Transports que segueixin fent feina de valent i deixin la major part de les coses ben farmades perquè no sabem qui governarà d'aquí 1 any.
Nofret, per molt que bramis tan mateix no te soterreran es tren per davant ca teva a Sta. Maria, deixa de dir pardalades i dois per favor, saps bé que s'està pendent de l'ajuntament de Palma per unir les dues targetes.
Nofret, Guillem Ramis i cia: les dues targetes que dius son per un costat la de tren, metro i bus interurbà i l'altra la de l'EMT. Efectivament, no tenen res a veure perquè una és per tota l'illa i l'altra per Palma, tal i com passa a la major part de llocs del món. Hauries de saber que el Consorci de Transports no hi té cap competència damunt l'EMT. I tamb hauries de saber que aquest Consorci de Transports que tu critiques ha millorat més el transport en bus en 3 anys que en la resta de democràcia, tant en freqüències com en preus, i sino demana-ho a la gent d'Esporles, Calvià, Andratx, Felanitx, Pollença o Campos, entre d'altres molts llocs. Abans de xerrar entera't de com estan les coses i la feina que es fa i, sobre tot, DEIXAU D'UTILITZAR L'ASSOCIACIÓ D'USUARIS PER PROMOCIONAR POLITICAMENT EU-VERDS DE STA. MARIA, QUE FEIS OI,