L'ensaïmada triomfa a Miami
Les fotografies no enganen. L’ensaïmada mallorquina ha travessat l’Atlàntic i ja es comercialitza als EUA, si més no a Miami, la capital de l’estat de Florida.L’anècdota l’explica l’illenc Enrique Sancho, qui actualment es troba de viatge a l’esmentat estat nord-americà. Ell anava tranquil·lament pel carrer quan es topà amb un establiment Starbucks. Res estrany, fins aquí, ja que aquestes cafeteries integren una de les grans franquícies del capitalisme americà.
“Si perdem la Denominació d'Origen, faran malbé el nom de l'ensaïmada"
"Ens hem de juntar per un bé comú", assenyalava ahir Pau Llull, propietari del forn Fondo i secretari de la Junta del Consell Regulador. Llull alertava, de fet, que la pèrdua del segell de qualitat (per l'hipotètic tancament del Consell), seria un "cop" per a la qualitat de l'ensaïmada. "A Catalunya i a València, com també a Madrid, fan uns brioixos als quals els diuen ensaïmada. Bé, però que no li diguin 'de Mallorca', perque és fals". Aquest és el punt clau. El sentiment del sector és podria resumir així: que cadascú faci el que vulgui, però sense aprofitar-se del nom que els forners mallorquins s'han treballat. Així mateix, Pau Llull apunta que no vol que altres facin malbé el nom de l'ensaïmada.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent