TW
0

Les fotografies no enganen. L’ensaïmada mallorquina ha travessat l’Atlàntic i ja es comercialitza als EUA, si més no a Miami, la capital de l’estat de Florida.L’anècdota l’explica l’illenc Enrique Sancho, qui actualment es troba de viatge a l’esmentat estat nord-americà. Ell anava tranquil·lament pel carrer quan es topà amb un establiment Starbucks. Res estrany, fins aquí, ja que aquestes cafeteries integren una de les grans franquícies del capitalisme americà. La seva presència arreu del món, i fins i tot a Catalunya i a altres ciutats de l’Estat, així ho demostra.

Sancho entrà a la cafeteria, casualment, per prendre-hi un cafè amb llet. Allò que no sabia és que l’acabaria acompanyant d’una genuïna ensaïmada mallorquina. "Realment sorprenent", assegura Sancho. Per ventura, el millor de la història havia d’arribar en demanar a la cambrera:–Perdona, com és que veneu aquest producte?–No ho sé, però és típic d’una ciutat del Carib...És clar, la República Dominicana, Jamaica, Cuba, Mallorca...

Fins i tot rep un nom: Mayorca Sweet Bread, que traduït literalment vol dir pa dolç de Mallorca. El preu? 1,95 dòlars, que equival a 1,35 euros. Un preu no tan llunyà del que es paga a l’Illa. Perquè, evidentment, les ensaïmades no s’exporten fins a Florida, sinó que s’enfornen allà mateix. La internacionalització del producte balear, una passa endavant.