Els tècnics avalen el traçat nord
Fer anar el tren paral·lel a la carretera d’Alcúdia (MA-13) és el traçat més viable, segons un estudi tècnic que el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, donà a conèixer ahir. Així, la coneguda ruta nord és la que obté una puntuació més elevada (73,32), si es tenen en compte criteris ambientals i territorials. Per contra, la ruta sud, que transcorre entre el Parc Natural de l’Albufera i l’àrea protegida dels pujols de Son Fe i de Sant Martí, obté una puntuació menor.
El traçat nord té menys impacte
L'estudi d'impacte ambiental i paisatgístic del projecte de tren entre sa Pobla i Alcúdia deixa clar que l'alternativa millor, la "fonamental", és la del corredor nord, que discorre paral·lel a la carretera Ma-16, i la que preveu ubicar l'estació al nucli urbà d'Alcúdia. Aquesta és també l'opció defensada per la Conselleria de Mobilitat, que és qui ha encarregat l'informe.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent