Fer anar el tren paral·lel a la carretera d’Alcúdia (MA-13) és el traçat més viable, segons un estudi tècnic que el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, donà a conèixer ahir. Així, la coneguda ruta nord és la que obté una puntuació més elevada (73,32), si es tenen en compte criteris ambientals i territorials. Per contra, la ruta sud, que transcorre entre el Parc Natural de l’Albufera i l’àrea protegida dels pujols de Son Fe i de Sant Martí, obté una puntuació menor. "En aquest tros –informà Vicens– s’ha de fer passar el tren per un corredor estret de 50 metres d’amplària que es troba entre les dues àrees naturals. És l’únic bocí classificat com a sòl rústic comú i que es troba situat al vessant de la muntanya. Construir el traçat per aquesta part, però, implica una problemàtica en la construcció. S’hauria d’anivellar el terreny i gratar el vessant del puig. Baldament aquesta trinxa de terreny siguí rústica, és evident que té un impacte ambiental superior i una dificultat en l’execució més gran".
Els tècnics avalen el traçat nord
Un estudi de Mobilitat demostra que fer passar el tren paral·lel a la carretera d'Alcúdia és la ruta més viable. A la marjal poblera es vol evitar xapar finques fent-lo anar per camins antics
Palma12/02/09 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.