Atur, corrupció, moralitat i ateisme, eixos del primer discurs del papa
Benet XVI expressà preocupació per la desocupació juvenil i la necessitat d'ajudar els joves perquè "puguin complir els seus somnis" i perquè "aprofundeixin en els valors ètics i de la fe", alhora que tampoc no escatimà referències a aquells que no creuen en Déu. El pontífex, que arribà a Madrid per participar en la XXVI Jornada Mundial de la Joventut, assegurà que la crisi econòmica actual és també "una crisi de valors". En el primer discurs oficial, en arribar a Barajas i després de rebre la salutació dels reis i del president del Govern, José Luis Rodriguez Zapatero, el cap del Vaticà animà els ciutadans a vèncer els actuals "motius de preocupació" a través de les profundes arrels cristianes".
El papa i ZP, preocupats per la xenofòbia creixent
El pontífex presidí els passos d'un multitudinari viacrucis. Foto: Reuters. Ahir, el papa Benet XVI i el president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, es van mostrar preocupats per l'augment d'una ideologia xenòfoba que, segons el parer dels dos mandataris, "atempta contra els valors de llibertat religiosa i convivència característics de la societat europea", amb relació amb els recents successos ocorreguts a Noruega, durant la reunió de mitja hora a la Nunciatura Apostòlica. El Govern debat amb Bertone la simbologia del Valle de los Caídos Gallardón: "Els laics han insultat, humiliat i vexat els pelegrins"
La multitud es banya pel papa
El Pontífex envoltat de joves durant la vigília. Foto: Reuters. Un gran xàfec culminà la jornada del papa d'ahir vespre al madrileny aeròdrom de Cuatro Vientos, on centenars de milers de joves s'arreplegaren per assistir a la vigília d'oració. Aquest fou l'acte més multitudinari dels que ha presidit Benet XVI d'ençà que dijous arribà a Madrid. Hi denuncià el relativisme que menysprea la recerca de la veritat i va exhortar els al·lots a no tenir por ni del món, ni del futur ni de les seves debilitats. El pontífex reiterà una vegada més la indissolubilitat del matrimoni i precisà que l'únic és entre un home i una dona. L'economia, eix central de la reunió entre Benet XVI i Rajoy
L'economia, eix central de la reunió entre Benet XVI i Rajoy
El papa Benet XVI rebé ahir el president del PP, Mariano Rajoy, amb qui conversà sobre la situació econòmica i sobre la necessitat de treballar "entre tots per una societat millor". Així ho explicà al final de l'encontre el líder del PP, qui assegurà que és "molt emocionant" i un "gran honor" poder parlar una estona amb el papa.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent