Noves cares per presidir el Foment de Turisme
Després de quatre anys al capdavant del Foment del Turisme, Àlvaro Middelman, qui també és director d'Air Berlin a Espanya i Portugal, deixarà la presidència de la institució centenària per donar pas a un nou president, el nom del qual es coneixerà divendres que ve. I és que dia 18 és la data en què tindran lloc les eleccions per triar el futur president del Foment del Turisme a Mallorca, lloc al qual opten, d'una banda, l'hoteler Ignasi Esteve i, de l'altra, el president de l'Associació d'agències de viatge (Aviba), Pedro Iriondo, juntament amb Eduardo Gamero.
Iriondo, president del Foment del Turisme en una polèmica assemblea
L'assemblea general del Foment del Turisme de Mallorca elegí ahir com a president Pedro Iriondo, en substitució d'Àlvaro Middelmann, després de la decisió de l'altre candidat, Ignasi Esteve, de retirar-se del procés electoral. Per la seva banda, Iriondo va manifestar la intenció d'integrar a la institució Ignasi Esteve i tots els membres de la seva junta, alhora que va mostrar el desig de confiar en el futur de l'organisme.
Clam al turisme com a motor de recuperació
La societat balear aposta pel turisme com a motor de recuperació econòmica. Així va quedar palès en el sopar anual del Foment del Turisme de Mallorca que es dugué a terme anit al Molí des Comte. Representants del món empresarial i turístic de les Illes assistiren a la cita. Enguany, el president del Goversn, Francesc Antich, no hi anà. En nom del Govern, però, la portaveu i consellera de Turisme i Treball, Joana Barceló, es dirigí al públic assistent: "Aquest Govern creu en el turisme i aposta pel turisme com una oportunitat de creixement col·lectiu, a tots els nivells, ho tenim tot per fer d'aquesta indústria la més forta que ens ajudi a sortir de la crisi. Aconseguir-ho depèn de tots. Les mesures que hem impulsat només tindran efectes si les continuam impulsant entre tots. Per això, avui cal continuar reivindicant la unitat d'acció, la implicació i l'esforç de tots a favor d'una indústria, la turística, que, tot i que encara de manera tímida, ja dóna els primers símptomes de millora". Així ho assegurà Barceló, qui remarcà que en una situació "de dura competència entre destinacions com la que vivim, el valor afegit i les experiències són el que marca la diferència i fa que els turistes decideixin si visiten una zona o una altra".
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- Denuncien diverses irregularitats en la gestió de la Policia Local de Calvià
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart