Autoritats i premiats, ahir en el sopar del Foment del Turisme. | M.À.Cañellas

TW
0

La societat balear aposta pel turisme com a motor de recuperació econòmica. Així va quedar palès en el sopar anual del Foment del Turisme de Mallorca que es dugué a terme anit al Molí des Comte. Representants del món empresarial i turístic de les Illes assistiren a la cita. Enguany, el president del Goversn, Francesc Antich, no hi anà. En nom del Govern, però, la portaveu i consellera de Turisme i Treball, Joana Barceló, es dirigí al públic assistent: "Aquest Govern creu en el turisme i aposta pel turisme com una oportunitat de creixement col·lectiu, a tots els nivells, ho tenim tot per fer d'aquesta indústria la més forta que ens ajudi a sortir de la crisi. Aconseguir-ho depèn de tots. Les mesures que hem impulsat només tindran efectes si les continuam impulsant entre tots.

Per això, avui cal continuar reivindicant la unitat d'acció, la implicació i l'esforç de tots a favor d'una indústria, la turística, que, tot i que encara de manera tímida, ja dóna els primers símptomes de millora". Així ho assegurà Barceló, qui remarcà que en una situació "de dura competència entre destinacions com la que vivim, el valor afegit i les experiències són el que marca la diferència i fa que els turistes decideixin si visiten una zona o una altra".
Per altra banda, el president del Foment del Turisme, Pedro Iriondo, també manifestà la preocupació de la institució "per la pèrdua de competitivitat turística en els darrers anys". Davant aquesta situació, Iriondo assegurà que "s'han d'oferir millors serveis i ens hem de basar en els punts en què estam més preparats com proximitat, patrimoni, seguretat i servies sanitaris".

Tanmateix, el president del Foment lamentà que els plans de reconversió de la Platja de Palma "s'hagin frustrat". Així mateix, Iriondo insistí que la desestacionalització és "una de les nostres assignatures pendents", per la qual cosa reivindicà que s'han de "promocionar les possibilitats que ofereix Mallorca fora de temporada". Barceló també es pronuncià en aquest sentit i assegurà que "s'ha d'avançar en promoció, s'ha de garantir més i millor connectivitat, de manera especial els mesos de temporada baixa".

Guardons

En l'acte d'anit, també hi hagué el tradicional lliurament de guardons que atorga aquesta formació centenària. Es tracta de persones o institucions que han contribuït a promocionar la imatge de Mallorca. Marco Paredes parlà en nom de tots els premiats.