TW
0

L'assemblea general del Foment del Turisme de Mallorca elegí ahir com a president Pedro Iriondo, en substitució d'Àlvaro Middelmann, després de la decisió de l'altre candidat, Ignasi Esteve, de retirar-se del procés electoral. Per la seva banda, Iriondo va manifestar la intenció d'integrar a la institució Ignasi Esteve i tots els membres de la seva junta, alhora que va mostrar el desig de confiar en el futur de l'organisme.

Els intents de consensuar una candidatura única aquests darrers dies no han fructificat, principalment perquè la proposta encapçalada per Pedro Iriondo havia aconseguit unir més de 380 vots, mentre que la d'Ignasi Esteve en quedava a molta distància i no aconseguia superar el 50% dels 790 socis amb dret de vot.

En l'assemblea d'ahir, que va ser a porta tancada, els socis varen posar de manifest la disconformitat sobre algunes qüestions. De fet, els comicis han evidenciat la divisió empresarial perquè, mentre que els grans emprenedors, mitjançant l'Agrupació de Cadenes Hoteleres de les Balears, s'havien decantat per Iriondo, la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM) havia optat per la d'Ignasi Esteve.

Retirada

Com que els acords i les converses no havien fructificat com s'esperava de tot d'una, Ignasi Esteve es va veure obligat dijous vespre a presentar la renúncia. "Amb la comunicació present vull comunicar-vos, de manera oficial, que tant jo com tots els membres de la meva candidatura que tenc l'honor d'encapçalar, i després d'haver reflexionat profundament sobre la situació del procés electoral, hem pres la decisió unànime de retirar-ne la nostra llista. Aquesta determinació s'ha adoptat per un tema de principis, com també de coherència i, per sobre de tot, pel bé de la nostra estimada institució", va manifestar Esteve.

"Per finalitzar, i pensant en el bé del Foment del Turisme, tan sols ens queda manifestar el nostre millor desig d'una bona feina, al capdavant de l'organisme, a la candidatura encapçalada per Pedro Iriondo", puntualitzà Ignasi Esteve en el text remès ahir als mitjans de comunicació.