Etiqueta 'Discussions Productives'
Bibiloni, Jordà i Orell presentaren ahir el projecte.

Espectacles

Cap a la recerca de la veritat

La passió pels Monty Python uní Frederic Bibiloni i Pedro Orell quan eren uns joves estudiants de l'ESADIB. Ara, anys després i un cop llicenciats, aquella passió encara els perdura, a més de la seva fal·lera pel teatre, que avui els ha portat fins a l'escenari de la sala Petita del teatre Principal. Arriben, per la porta gran, amb un projecte escènic de gran dificultat però amb els deures fets i amb gran entusiasme per la recerca de la veritat teatral, com defineixen la proposta escènia. El clàssic d'El verí , de Rodolf Sirena, és la seva primera proposta dins el teatre professional, una iniciativa que presentaren a Biel Jordà perquè els dirigís. "No és un text senzill i vàrem creure que, si bé no podíem accedir a una gran escenografia, sí que podíem aportar-hi una gran interpretació. Precisament, això és el que marca el text", explicava ahir Biel Jordà. Sota el nom de Discussions Productives -provinent d'aquells debats sobre Monty Python-, ambdós actors tenien clara la idea de dur sobre l'escenari el text de Sirera, un clàssic que han capgirat per donar-li actualitat.

Francesca Marí22/09/11 0:00

Frederic Bibiloni i Pedro Orell intenten fer surar Discussions Productives.

Cultura

Teatre després de l'apocalipsi

Il·lusió, però també molta innocència, és el que desprèn el projecte de Discussions Productives, una nova productora teatral nascuda el febrer passat de la mà dels alumnes de la primera divisió de l'ESADIB. Frederic Bibiloni i Pedro Orell capitanegen aquest projecte, que ara mateix treballa amb tres obres simultàniament -El verí, Misteri al balneari i Allò que els nostres néts haurien de saber de nosaltres-, protagonitzades per ells mateixos i distints companys de promoció. "El nostre objectiu és fer tot el teatre que puguem i més", explica Bibiloni. "En el panorama actual, és molt complicat i més per intentar-ho fer de manera professional", afegeix, mentre que Orell assegura que han arribat al món del teatre "en un escenari postapocalíptic". "Per fer teatre ara, s'ha d'estar una mica tarat mentalment, però què hem de fer, acovardir-nos i tirar cap enrere?", reflexiona Orell. A més, apunta que abans de posar-se en marxa "ja s'ensumava" la situació, però des del desconeixement es varen voler llançar "a veure què passa".

G. Amengual.17/10/11 0:00