Català a l'administració
El Govern diu que garanteix que tots els policies locals sabran català
Malgrat que la modificació de la Llei de Funció Pública l'elimina com a requisit, el gerent de l'Escola Balear d'Administració Pública ha explicat avui que el curs de capacitació del ram inclou 60 hores de superació obligada
El Govern informa que la formació dels policies locals garanteix el coneixement del català. | A. Sepúlveda.
Palma07/03/12 0:00
El Govern ha informat avui que està garantit que tots els policies locals que exerceixin a les Balears sabran català perquè és obligatori estudiar-ho en el curs de capacitació per accedir a aquest treball.
També a Illes Balears
- S'ha mort Pere Sampol Mas, el polític que va dur el sobiranisme d'esquerres a les més altes cotes de poder
- OCB: «Negar-se a tramitar una denúncia formalitzada en català és una infracció greu del règim disciplinari de la Guàrdia Civil. No es pot tolerar!»
- SOS Residents: «Diguem prou a la carrera 312 i a la Mallorca convertida en parc temàtic»
- 'Welcome to Sóllerland', la iniciativa que denuncia la massificació turística amb imatges (no tan irreals) generades amb IA
- Quins són els llibres més venuts aquest Sant Jordi?
11 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Torrandell, ets un crack!! 300 Policies fora fer feina i tu pensant en noves promocions, que bo que ets!!
Sí, sí un curset de 60 hores o un de 120 o un de 10 o del que vulguin, però, la llei dirà que el català no és un requisit sols un mèrit, per tant, en qualsevol moment lleven el curset i ja tenen el que volien, eliminar el català d'un altre ambit. Quin oi que em fa tot. Sobretot, que em prenguin per beneit.
B2 (equivalent al First Certificate anglès) en 60 hores? No m'ho crec.
Això es una cortina de fum, vos explic, amb el sistema actual tots els policies tenim com a mínim el nivell B de català, no hi ha necessitat de llevar el català com a requisit per establir com obligatori fer un curs de 60h per adquirir un nivell b2. A l'Escola Oficial d'Idiomes, el B1 són 120 hores i el B2 altres 120, així que el que 240 hores reduir-les a 60h... es un poc raro. Personalment crec que això es fa per desviar la problemàtica dels policies que esteim sense feina, ja que en lloc d'arreglar els problemes actuals fan de nous allà on no hi havia.
que se hable de las futuras promociones cuando hay mas de 300 policias en el paro... lo de los idiomas lo veo un timo, el PP se esta pasando...
Idò si som tots iguals també deuen bastar seixanta hores de castellà per fer de policia a Madrid, Múrcia o Màlaga, que no és ver?
Hipòcrites i genocides antimallorquins!
Quan se sap qualsevol llengua vol dir que un és capaç de parlar-la, llegir-la, entendre-la i escriure-la. Això és el que han de saber els policies per dir que saben català. Si a l'EBAP (o un altre lloc) són capaços d'ensenyar-los-ho en 60 voldrà dir que els professors i alumnes són molt (i molt) bons.
Realment s'ha de tenir una capacitat d'aprenentatge d'idiomes molt gran i també molta motivació per en 60 h esser capaç d'entendre un altre idioma. Sembla que molta de la gent que només parla castellà motivació per altres llengües no en te gaira, ja que fan tot aquest rebombori per eliminar-les.
60 hores de classe de català per ser capaços d'atendre correctament a un ciutadà en català ? Si hi ha 2 idiomes oficials, tot funcionari públic TÉ L'OBLIGACIÓ saber atendre en qualsevol dels 2 idiomes: Català o castellà. De quina manera el govern del nostre país ens insulta a tots !!. És esperpèntic !!!! Això no és propi d'un govern democràtic de la Unió Europea.