Imatge del cartell de la marxa a favor del català del proper 25 de març.

TW
79

Ja hi ha data per a la gran marxa a favor del català. L'Obra Cultural Balear (OCB) ha convocat una manifestació en defensa de la llengua el proper dia 25 de març a les sis de l'horabaixa a Palma. L'entitat ja advertí que duria a terme un gran acte per demanar al Govern del PP que retiri l'esborrany de modificació de la Llei de funció pública, el qual arracona el català. Sota el lema "Sí a la nostra llengua!", l'entitat que presideix Jaume Mateu té per objectiu fer arribar a l'Executiu de José Ramón Bauzá la veu del poble que no està conforme amb la seva política lingüística.

Sindicats, partits polítics de l'oposició i fins i tot membres del PP s'han pronunciat en contra de l'esborrany de llei que presentà l'Executiu i que ara ha d'aprovar el Consell de Govern i, després, el Parlament. Durant el període d'exposició pública, el text ha rebut milers d'al·legacions: entitats socials, sindicats, ajuntaments i persones a títol individual han expressat d'aquesta manera la disconformitat amb una norma que buida de contingut la Llei de normalització lingüística, aprovada l'any 1986 amb el consens de totes les formacions polítiques.

La manifestació de dia 25 de març, però, no serà el primer acte de l'OCB d'ençà que el Govern presentà l'esborrany de modificació de la Llei de funció pública. Des d'aleshores, ha impulsat la signatura d'al·legacions, que ja van presentar dins el termini establert per fer-ho. A més, han dut a terme assemblees informatives en diversos municipis de l'Illa per explicar què suposa la normativa que vol aprovar el Govern.

Notícies relacionades

Amb vista a la marxa de dia 25 de març, l'Obra ja contacta amb totes les entitats que s'han posicionat en contra de la normativa que arracona el català, com també amb les organitzacions que integren el Consell de la Societat Civil de Mallorca. L'objectiu és que tothom que rebutja la política lingüística de l'Executiu mostri públicament el seu parer. "Hem de llançar un gran clam, que ha de ser escoltat pel Govern", manifestà Tomeu Martí, coordinador de l'OCB.

Actes

Paral·lelament a la manifestació de dia 25, l'OCB prepara una sèrie de mobilitzacions prèvies arreu de l'Illa. Els municipis que així ho desitgin i que se sumin a la iniciativa organitzaran mobilitzacions reivindicatives durant la setmana de dia 12 a dia 18 de març.

La finalitat dels actes és escalfar motors perquè la marxa del darrer diumenge de març esdevingui un èxit i que el Govern s'adoni del rebuig que provoca la seva política lingüística.