Gairebé sis dies després de quedar sense aigua corrent, alguns dels més de 10.000 veïns d'urbanitzacions costaneres de Llucmajor van confessar ahir que se sentien "alleugerits" amb el renou de les cisternes sanitàries que s'omplien i amb la possibilitat de posar en marxa la rentadora. La nit de dijous a divendres, segons expliquen alguns dels afectats, fou "tornar d'un malson", que -la majoria hi coincidí- és "impresentable en ple s. XXI".
Irrepetible
Gradualment, i entre dijous al matí i ahir, els habitants de Badia Blava, Badia Gran, Puig de Ros, Tolleric, la Torre, les Palmeres, Son Verí, Cala Blava i Bellavista van anar recuperant els cabal i la pressió d'aigua habitual als seus domicilis, una vegada que l'empresa concessionària, Aqualia, va aconseguir portar a l'Illa una bomba d'impulsió per al pou de Son Monjo que proveeix els 4.000 comptadors que perderen el subministrament diumenge passat en rebentar la que estava en servei. Ahir migdia, una vegada constatada la tornada a la normalitat, el batle de Llucmajor, Joan Jaume, va reiterar que "es farà tot el que puguem, per via amistosa o litigiosa, perquè un drama d'aquestes característiques no torni a repetir-se mai més".
Reclamacions
En aquest context, el Govern i la Direcció General de Consum insisteixen a recomanar als afectats que conservin tots els tiquets i factures de les despeses que els ha provocat la mancança del subministrament d'aigua i se'ls aconsella que els afegeixin a les reclamacions. Consum ha decidit obrir expedient a l'empresa Aqualia, integrada en el grup Fomento de Construcciones y Contractas (FCC), per tal de determinar si s'han vulnerat els drets dels veïns que han hagut de patir les conseqüències d'una avaria molt mala de suportar en ple estiu, amb temperatures elevadíssimes, que els ha impedit accions quotidianes com cuinar, rentar o anar a l'excusat. Aquesta situació la recordaven ahir tres ciutadans. Damià Horrach, restaurador de Badia Gran, afirmà que "el record que sempre em quedarà de la feta són els missatges de la concessionària, segons els quals estàvem a punt de tenir aigua i no arribà fins ahir.
Haguérem de tancar un dia i ara farem arribar les queixes a l'empresa". Per part seva, Fina Méndez, regidora de Tolleric, assegurà que, com la resta de veïns, "he patit una situació que el 2010 és inconcebible, però a més, com a regidora, he tingut moltes dificultats per contactar amb el batle i reclamar-li que habilitàs camions cisterna per compensar un poc la situació". Finalment, Juan Antonio Palomares, jubilat de Badia Blava, apuntava que "hem viscut un vertader caos que ha durat quasi una setmana. I aprofit per dir que, com a veí de la urbanització des de fa més de 20 anys, sempre hem estat bastant abandonats, amb talls parcials d'aigua, i ningú no ens dóna una solució. Temps enrere vaig tenir un negoci i em vaig acostumar als problemes perquè no em quedava altre remei. No crec que ara presenti cap queixa formal".