Ara que es compleixen sis mesos des que es va implantar el del nou sistema de recollida de trastos a Palma, la presidenta d'Emaya, Neus Truyol, fa balanç i una valoració «positiva» del seu funcionament. Truyol recorda que, en relació a l'any passat, s'ha incrementat el nombre de residus que es recullen: «Això és senyal que el sistema és més útil per a la gent».
Truyol reconeix, però, que encara hi ha «algunes deficiències» que s'han de corregir i destaca com a punt dèbil la conscienciació ciutadana: «Molts de veïnats de Palma encara no coneixen el nou sistema i d'altres no saben quin dia i hora toca la recollida al seu barri». Per a resoldre aquest entrebanc, Emaya ha posat en marxa aquestes setmanes una intensa campanya als mitjans de comunicació i a les xarxes socials.
Un telèfon, una 'app' i un email per contactar amb Emaya
La campanya recorda que existeix un telèfon (971 724 000), un email (emaya@emaya.es) i una 'app' per a iOS i una per a Android per a la gestió d'incidències. I és que, des d'Emaya, fan una crida a la implicació de tothom, no només «fent un bon ús del servei», sinó també «notificant qualsevol incidència».
La també regidora d'Ecologia, Agricultura i Benestar Animal explica que la via directa amb Emaya existeix «per si els ciutadans troben un contenidor romput, trastos al carrer quan no toca, per si tenen una avaria d'aigua o per si volen saber com reciclar», entre d'altres.
Els punts verds dupliquen la recollida
En el cas dels punts verds, s'ha duplicat la quantitat de residus recollits. En aquest sentit, Truyol destaca que si es donen opcions sostenibles, «la gent els utilitza».
«Sabem que per tenir Palma neta és necessària la implicació de tothom», assegura la regidora, qui reclama la implicació de «tota la societat».
¿I no seria millor que EMAYA seleccionàs les endèries nocives i contaminants i les dugués a PUNTS VERDS?