La destrucció del parc de l’avinguda de Mèxic al Polígon de Llevant ve seguida de la creació de quatre zones verdes. I és que les obres de reurbanització del Polígon de Llevant permetran al barri disposar, entre 2009 i 2010, de quatre parcs d’una superfície total de 53.000 metres quadrats, que contribuiran a la conversió dels dos barris que es troben a segona línia de la remodelació de la façana marítima, el polígon de Llevant i la Soledat.
Les dues àrees sumen una extensió de 12.340.000 de metres quadrats i en teoria han d’esdevenir els "protagonistes" del nou model que, per aquestes zones, dissenya el Consistori. "Aquestes obres, iniciades fa un any i que es perllongaran fins al 2010, canviaran la fisonomia dels dos barris i convertiran les barriades de la Soledat i del Polígon de Llevant en la centralitat de Palma, atès que es perllongaran fins a la zona del litoral, segons remarcà ahir la regidora d’Urbanisme, Yolanda Garví.
Així, l’habilitació d’aquestes quatre zones verdes, sumada a l’obertura i prolongació de nous carrers i la creació d’un carril bici d’uns tres quilòmetres, suposen una inversió d’uns 50 milions d’euros.
En aquest sentit, la reurbanització del Polígon de Llevant inclou la creació d’un parc entre el carrer d’Ànimes i de Manacor, de més de 3.000 metres quadrats; un altre entre al carrer de Mèxic i el carrer d’Amer, d’uns 2.000 metres quadrats; un altre que ocuparà l’espai comprès entre el futur carrer de Bogotà i el torrent de Na Bàrbara, d’uns 20.000 metres quadrats; i l’altre, situat entre els carrers de Caracas, de Brotad i de Mèxic, d’uns 28.000 metres quadrats.
Així, la regidora ressaltà que gràcies a la creació de les quatre zones verdes esmentades, el nombre d’arbres al Polígon de Llevant passarà dels 562 existents en l’actualitat fins als 1.475 en un futur. Afegí que cal acabar amb la "confusió" que, al seu judici, existeix actualment respecte al projecte de la façana marítima de Palma, on s’estan realitzant tres execucions simultànies: la reurbanització del Polígon de Llevant, la construcció del palau de congressos i la modificació puntual de la façana marítima.
En aquest cas, la reurbanització del Polígon de Llevant fou aprovada el 2004 amb una inversió de 43 milions d’euros, dels quals el 15 per cent serà aportat per l’Ajuntament. Aquest projecte preveu la construcció de nous carrers i zones verdes des del final de les Avingudes fins a les barriades de la Soledat i del Polígon de Llevant que permetran connectar millor les dues zones. El carrer de Caracas actualment s’està allargant des del carrer de Tous fins a l’avinguda de Mèxic i tindrà 289 metres nous.
El carrer de Bogotà s’allarga 309 metres des de la seva intersecció amb el carrer de Barranquilla fins a l’avinguda de Mèxic, que desapareixerà en el tram comprès entre el carrer de Barranquilla i el futur Bogotà. El carrer de Brotad es perllongarà 164 metres des de l’avinguda de Mèxic fins a la via Litoral i el carrer de Joan Maragall s’estendrà des del Manuel Azaña fins al de Brotad. Tindrà 736 metres nous.
A tot això, el carril bici transcorrerà paral·lel al nou passeig de vianants, amb itinerari entre els carrers Ciutat de Querétano, Mèxic, Brotad, Caracas i Bogotà.