«El Port comença el camí per obtenir una imatge totalment nova». Amb aquestes paraules començava ahir el gerent del Pla d'excel·lència turística del Port de Sóller, Joan Lenn, la presentació oficial del logotip del Pla i de les primeres actuacions que es duran a terme durant l'anualitat 2001-2002. Una E de tons blaus, vermells i verds, dissenyada per l'empresa sollerica adbg Comunicació i que simblolitza una bandera nàutica en un entorn urbà i de zones verdes, serà a partir d'ara la imatge que acompanyarà totes les actuacions del Pla, que en els propers tres anys deixarà al Port inversions per valor de 1.125 milions de pessetes.
El director general de Turisme, Josep Pérez de Mendiola, assegurà durant l'acte que el Pla del Port és el més ben dotat de tot l'Estat espanyol i recordà que el de la badia de Palma només puja a 900 milions de pessetes. Per la seva banda el batle, Joan Arbona, destacà que l'aportació municipal al Pla d'excel·lència, de 375 milions de pessetes, «representa una quantitat molt important que deixa per terra la teoria que l'Ajuntament té la barriada del Port abandonada», i a més assegurà que aquesta inversió «ben segur que impedirà que puguem tirar endavant altres iniciatives al municipi».
Cal recordar que la primera anualitat del Pla invertirà 170 milions en les actuacions de promoció i imatge, la creació de bosses d'aparcament al Port, a més d'espais públics, enjardinament i mobiliari urbà, la primera part de la reforma de l'oratori de Santa Catalina i de l'Escola d'Armes Submarines, on es podria ubicar un museu marítim, i la creació d'una zona informativa a Sóller.