Notícies del dia 26 de febrer de 2008
Illes Balears / Balears
Miquel Nadal en el moment en què votà a favor de la proposició del PP en la sessió plenària d'ahir.

Balears

Nadal i Cerdó voten al ple amb el PP per agilitar les llicències als polígons

El portaveu d'Unió Mallorquina a Cort, Miquel Nadal, i la seva companya de grup, Cristina Cerdó, votaren amb el PP l'agilitació de les llicències de construcció als polígons. És la primera vegada que Unió Mallorquina vota amb els conservadors des que fa vuit mesos donà suport a l'elecció de la socialista Aina Calvo com a batlessa de Palma. Nadal, que també és el president d'UM, justificà el seu posicionament «perquè així ho ha decidit el meu partit». En un moment concret del debat, Nadal advertí que podria abandonar el ple perquè la batlessa concedí un torn de rèplica al tinent de batle Eberhard Grosske. Calvo lamentà l'actitud de Nadal i atribuí el desmarcatge d'UM a «l'actual ambient preelectoral que vivim».

Laura Morral

L'espai de la serra de Tramuntana té un gran valor paisatgístic natural.

Balears

El Govern vol que es declari la serra de Tramuntana Reserva de la Biosfera

La Conselleria de Medi Ambient estudia la possibilitat de demanar a la Unesco que declari la serra de Tramuntana com a Reserva de la Biosfera. Aquest projecte encara es troba en fase embrionària i, abans de fer-lo realitat, Medi Ambient té previst reunir-se amb el Consell de Mallorca, els municipis afectats i els propietaris de les finques. El conseller Miquel Àngel Grimalt considera que «és una bona idea per donar encara més prestigi a Tramuntana». També opina que seria un gran actiu d'atracció turística.

A.M.

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol

Estat Espanyol

ZP i Rajoy s'acusen de mentiders en un debat que no aportà cap iniciativa nova

A la fi, el tan esperat 'debat del segle' entre els dos principals candidats a la presidència del Govern va tenir lloc ahir. El periodista Manuel Campo Vidal fou l'encarregar de moderar l'enfrontament entre el líder del PSOE i actual president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, i el cap del PP, Mariano Rajoy. El debat començà amb un bloc de tres minuts perquè cadascun dels participants exposàs les seves visions generals. Va ser Rajoy qui, d'acord amb un sorteig realitzat prèviament, obrí el debat, preguntant si avui es pot dir que Espanya està millor que fa quatre anys. «Què és el que ha fet Zapatero al llarg de quatre anys a més de discutir la nació i entretenir-se en l'Aliança de Civilitzacions o la memòria històrica? Ha fet dues coses i les dues les ha fet malament: modificar pel seu compte el model d'Estat i negociar amb els terroristes pel seu compte».

Agències

Ara / Món
Opinió / Opinió
Antoni Marimon

Opinió

Visca Kosovo!

Antoni Marimon

Pere Muñoz

Opinió

Campanya

Pere Muñoz

Opinió / Cartes al director