Notícies del dia 19 de febrer de 2006
Illes Balears / Balears
Les aus aparegueren entre el col·legi Madre Alberta i la base General Asensio.

Balears

Sacrifici i abandó d'aus de corral

El clima d'alarma i psicosi provocat per la grip aviària està causant el sacrifici i abandonament posterior d'aus de corral a Mallorca. Almenys aquesta és l'explicació que ahir van donar Policia Local, Emaya i Conselleria d'Agricultura en descobrir en un descampat de Palma diverses bosses amb gallines i coloms, entre d'altres aus. La troballa es va produir en un descampat entre el Col·legi Mare Alberta i la Base General Asensio. La Policia Local es va posar en contacte amb Emaya, va informar el 112 i s'activà el protocol establert per a aquests casos. Les gallines, segons una inspecció ocular en presència d'un veterinari municipal, havien estat sacrificades ja que presentaven, segons l'explicació oficial, «rastres de violència».

J.T.B.

Balears

Matas accepta «sense condicions» l'Estatut de primera oferit pel PSOE

El president del Govern, Jaume Matas, qualificà ahir de «molt bona notícia» que la cúpula estatal del PSOE li hagi oferit, mitjançant un gran pacte, fer un Estatut «de primera» per a les Balears i un model de finançament semblant al de Catalunya. L'acceptació de Matas és «sense condicions», però indica que «a les Balears no és possible un acord a la valenciana perquè allà els dos partits majoritaris representen el 95 per cent dels vots», situació que no ocorre a les Balears, on es registra una major divisió. Matas insistí que el pacte s'ha d'estendre a la resta de forces polítiques. Mentrestant, el PP balear ha recollit 5.000 firmes pel referèndum contra l'actual reforma de l'Estatut català.

J.Torres

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
La marxa començà a la plaça d'Espanya i finalitzà a la de Catalunya. Casualitat?

Estat Espanyol

Multitudinària manifestació a Barcelona pel «dret a decidir de la nació catalana»

Una gran manifestació convocada per unes 600 entitats ciutadanes i el partit Esquerra Republicana de Catalunya va recórrer ahir el centre de Barcelona al crit de «Som una nació amb poder de decisió». Molts artistes se sumaren a la marxa, que acabà a la plaça de Catalunya amb la lectura d'una proclama en defensa dels drets del Principat.

Agències

Ara / Món
Opinió / Opinió
Gabriel Bibiloni

Opinió

Idioma valencià

Gabriel Bibiloni

Opinió / Cartes al director