Notícies del dia 29 de febrer de 2004
Illes Balears / Balears

Balears

«Vivim un més que preocupant ressorgiment del nazisme i de l'antisemitisme arreu del món»

Pere Bonnín Aguiló (Sa Pobla, 1944) rebrà avui un dels premis Ramon llull que atorga la Comunitat Autònoma. Bonnín té una dilatada trajectòria com a escriptor i periodista, amb més d'una dotzena de llibres a les seves espatles. Gran estudiós de la realitat política i social actual, ha estat delegat de l'agència EFE a diferents països. Bonnín està convençut que «vivim un ressorgiment del nazisme». També defensa amb convicció l'Estat d'Israel, que considera una democràcia molt més perfecta que Estats Units o dels diferents països europeus. Afirma que darrere del conflicte amb els palestins s'hi troben altres Estats àrabs.

Joan Riera

Mariano Rajoy saluda els simpatitzants just després d'acabar el míting.

Balears

Rajoy: «Hem d'evitar que un pacte a la balear ens governi a Espanya»

El candidat del PP a la Presidència del Govern, Mariano Rajoy, afirmà ahir en el míting central del seu partit al Palau d'Esports de Son Moix que la seva victòria és per «evitar que un pacte a la balear ens governi a Espanya». Rajoy confrontà «l'estabilitat política i econòmica de l'Executiu del PP durant els darrers vuit anys» amb la «falta de criteri» del seu adversari principal, José Luis Rodríguez Zapatero. Més de 5.000 militants i simpatitzants ompliren el recinte i esperonejaren el seu líder. Aquest, referint-se a les Balears, va prometre que desenvoluparà el Règim Especial si arriba a la Moncloa.

Rafel Gallego

La candidata al Congrés, Nanda Ramon, fou la protagonista de l'acte central de campanya, que es convertí en una festa.

Balears

Els progressistes es proposen aturar les autovies a Madrid

La lluita contra el Conveni de carreteres aplicat pel Govern Matas serà la bandera dels Progressistes per les Illes Balears, que ahir celebraren el seu míting central a l'Auditòrium davant més de mil persones. Anunciaren que aspiren a obtenir 100.000 vots a l'Arxipèlag i dos diputats «per aturar la majoria absoluta del PP». Al centre de la imatge, la número u de la llista, Nanda Ramon (PSM) s'aferra al número dos, Manuel Cámara (EU), escortats per Mateu Morro, secretari general del PSM (dreta), i per Miquel Àngel Llauger (Els Verds) i Cecili Buele (ERC), que formen la llista al Senat d'aquesta coalició d'esquerres i ecologista.

Quim Torres

Balears

L'evolució de l'economia de Balears depèn en un 70% del sector privat

La importància del sector privat sobre l'evolució de l'economia de les Balears és de les més altes del món. El 68'5% del Producte Interior Brut (PIB) de la nostra comunitat prové del capital generat per les empreses turístiques, de construcció i industrials, mentre que el sector públic tan sols hi aporta el 71'5%.

Joan Carles Palos

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
Ara / Món
Opinió / Opinió
Àlex Volney

Opinió

Emili Darder

Àlex Volney

Biel Florit

Opinió

Simplificar

Biel Florit

Opinió / Cartes al director