Notícies del dia 13 de octubre de 2002
Illes Balears / Balears

Balears

Menys d'un 1% d'escoles incomplí el Decret de mínims l'any passat

El Decret de mínims per a l'ensenyament en català està pràcticament acomplert als més de 320 col·legis que ofereixen educació infantil i primària a les Balears, segons les dades de la mateixa Conselleria d'Educació. Així, el 71'80 per cent dels centres practica de fet la immersió lingüística, i en l'ensenyament públic s'acosta al 80 per cent. El grau d'incompliment del Decret ja va ser anecdòtic en el curs passat. Només el 0'08 per cent dels col·legis públics i dels concertats incompliren la normativa vigent en el curs 2001-2002. Educació també insisteix que no hi ha cap centre públic que conculqui la norma. Els serveis d'Inspecció s'han implicat més que mai a fer possible aquest avanç.

Carles Canals

Illes Balears / Cultura
El poeta Blai Bonet a la seva casa de Cala Figuera.

Cultura

El CIM compra la casa de Blai Bonet a Santanyí per convertir-la en museu

El Consell de Mallorca compra la casa familiar de l'escriptor Blai Bonet, mort el 1997, al carrer Palma de Santanyí per 210.000 euros. L'objectiu és convertir l'habitatge en una casa museu d'una manera molt semblant al que es va fer a Binissalem amb la de Llorenç Villalonga. L'edifici data dels anys vint i és típicament mallorquí. El pati interior n'és un dels elements més destacats. El CIM vol que s'hi conservi la biblioteca.

Joana Nicolau

Illes Balears / Esport
Les penyes del Mallorca visqueren el seu gran dia

Poliesportiu

Les penyes del Mallorca visqueren el seu gran dia

Homes i dones de totes les edats, però units pel seu fervor mallorquinista, visqueren ahir el seu gran dia en la trobada que feren a Alcúdia. Primer hi va haver un partit de futbol entre jugadors veterans i penyistes, que acabà amb empat a dos. El president, Mateu Alemany, jugà a les files dels penyistes. Després, ja a la plaça de toros, es lliuraren insígnies als deu socis més antics. I, per acabar la festa, es va torejar una vedella i algun vermellenc demostrà que també sap driblar quan l'envesteix un animal disposat a enganxar-lo. En total hi va participar devers un miler de persones. Foto: JOANA PÉREZ.

Pep Verger

Ara / Estat Espanyol
Ara / Món
Ara / Tendències
Opinió / Opinió
Biel Florit

Opinió

Això de l'IAE

Biel Florit