Notícies del dia 18 de abril de 2002
Illes Balears / Balears

Balears

Cotino: «Balears és la zona turística més segura de tota la Mediterrània»

El director general de la Policia, Juan Cotino, assegurà ahir a Palma que les Balears són la zona turística més segura de tota la Mediterrània. Cotino assenyalà que el nombre «real» de delictes ha disminuït i que l'estadística publicada pel Govern balear es deu a la inclusió de les denúncies recollides per la Policia Local de Palma, que abans no eren comptades.

P.M.

Els vaixells seran inspeccionats per bussejadors i rodejats per un cordó policíac.

Balears

Forces especials dels EUA reforçaran la seguretat de la VI Flota a Palma

Equips especials dels Estats Units establiran serveis de vigilància a Palma per tal d'evitar atacs amb llanxes suïcides contra els seus vaixells. Aquestes unitats antiterroristes estan preparades per interceptar zodiacs. A la base naval de Rota, els EUA ja han instal·lat nous radars de vigilància que permeten observar petites embarcacions a vint quilòmetres. Un conveni bilateral signat entre l'Estat espanyol i els EUA permet aquesta actuació.

Bartomeu Picornell

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
Ara / Món
Powell i Arafat es van reunir per darrer cop ahir a Ramal·lah.

Món

Colin Powell fracassa i parteix sense obtenir resultats pràctics

El secretari d'Estat dels EUA, Colin Powell, abandonà ahir el Pròxim Orient sense haver obtingut resultats pràctics en el seu intent mediador entre palestins i israelians. Fins i tot els àrabs qualificaren de «fracàs» la seva visita, que tanta expectació havia despertat. L'Exèrcit israelià ha promès retirar-se, però manté el setge al temple de la Nativitat a Betlem i al quarter d'Arafat a Ramal·lah.

E.P.

La Torre Pirelli és l'edifici més emblemàtic del Milà modern.

Món

Una avioneta s'estavella contra la Torre Pirelli de Milà

Un avioneta s'ha estavellat avui horabaixa poc després de les 6 hoes contra la part superior de la Torre Pirelli de Milà, de 30 pisos d'alçada, on s'hi troba la seu de la regió Llombarda. L'impacte contra la torre és visible des d'enfora, entre el pis 23è i 27è. Aquest edifici, conegut com a Gratacel Pirelli, es troba en el centre de la ciutat, a la plaça Duca d'Aosta, davant l'estació de trens. Les darreres informacions ja parles de tres persones mortes, una desena de ferits greus i una cinquantena més de ferits lleus. Segons el ministre italià de l'Interior, Claudio Scajola, el xoc de l'avioneta contra la torre Pirelli «ha pogut tenir a veure amb un accident». Silvio Berlusconi ha convocat un gabinet de crisi per aclarir les causes del xoc.

Agències

Ara / Tendències
Opinió / Opinió