Antich fa els darrers retocs a la remodelació del Govern del Pacte
El president Antich feia ahir vespre al Consolat de Mar els darrers retocs a la remodelació del seu Executiu. Dos consellers abandonaran el càrrec amb tota seguretat. Es tracta dels socialistes Josep Antoni Ferrer, titular d'Obres Públiques, i Misericòrdia Ramon, d'Energia i Innovació Tecnològica. Entre els possibles substituts es troba el gerent de l'SFM, José Antonio Santos; Jaume Carbonero, director general de l'Habitatge, també amb possibilitats; i Borja Carreras, exgerent d'Urbanisme de l'Ajuntament de Barcelona. Quant a Ramon, els indicis apunten als seus directors, Joan Perchés i Carles Bona.
Només un 5% de places turístiques compleixen mesures ambientals
Únicament el 5 per cent de les places turístiques de les Balears estan sotmeses a algun tipus de mesura mediambiental, com pot ser estalvi d'aigua i d'energia o gestió de residus. Així es desprèn de les dades de la Conselleria de Medi Ambient en l'aplicació del programa Ecotur, que promou el Govern per solucionar aquest problema. Així, de les 400.000 places legals existents a les Balears, unes 20.000 ja estan subjectes a les mesures necessàries per conjugar el seu servei amb la defensa de les necessitats ambientals. Així mateix, set hotels ja han acabat la implantació de sistemes de gestió mediambiental, i que seran premiats pel Govern per treure endavant la mesura.
Llancen un artefacte inflamable a l'entrada de l'ajuntament de Palma
Un objecte amb líquid inflamable fou llançat la matinada de dilluns a dimarts contra una de les portes principals de Cort, concretament la que es troba més a prop del carrer Cadena (a la imatge, després dels fets). L'agent que es trobava a l'interior sentí una forta explosió i veié com les flames entraven per davall de la porta. No obstant això, pogué apagar el foc amb extintors. Ara la Policia Local n'investiga l'autoria. De moment es desconeix la identitat de la persona o persones que varen intervenir en aquesta acció.
ETA assassina a tirs l'exministre socialista Ernest Lluch
ETA assassinà a tirs ahir vespre a Barcelona Ernest Lluch, exministre de Sanitat del primer govern socialista de Felipe González. L'atemptat es produí poc abans de les 22 hores a l'aparcament de ca seva, a l'Avinguda de Xile de Barcelona. El cos de Lluch, catedràtic d'universitat, quedà entre dos vehicles i això va fer que no fos descobert per un veïnat fins al cap d'una hora i mitja. L'alarma la donà l'explosió d'un cotxe bomba en el qual presumptament havien fugit els autors i que després feren esclatar. La desaparició de Lluch, intel·lectual afable i molt popular, causà una gran consternació a tot l'Estat. El president Pujol i nombroses personalitats es desplaçaren al seu domicili.