«Garci es creu o no es creu» explicà categòricament Ernesto
Victoria, productor que cregué cegament en aquest projecte que du
per títol You're the one. Un sentència que sembla que també té
interioritzada l'Acadèmia de cinema espanyol que enguany ha tornat
a nomenar la pel·lícula de José Luis Garci per competir per la
preuada estàtua, l'oscar.
Un fet que després de sis nominacions encara sorprèn el
cineasta, «a les coses bones un no s'acostuma mai» explicà ahir a
Palma, ciutat a la qual arribà per rebre un homenatge amb fins
benèfics que tingué lloc al vespre al cine Rialto. Una decisió que
ell no s'atreveix a jutjar. «l'Acadèmia ho fa bé perquè sempre hi
ha nominacions, cosa que no vol dir que les pel·lícules triades
siguin les millors».
«Seria absurd que digués que hauria estat millor enviar a
Hollywood una pel·lícula que no és la meva» esmentà, a part de
destacar que la seva creació té «una narrativa que és molt
americana. Senzilla i clara igual que els films que es feien a
Hollywood als anys 50». Garci no amaga ni en les seves paraules ni
en les seves pel·lícules la seva devoció per aquell cinema americà.
Però, d'altra banda, no dubta ni un moment a dir que You're the one
és «una pel·lícula d'alt risc», «feta en blanc i negre i que no
explica res».
Una historia de entonces "diu el subtítol referint-se a la
postguerra més immediata" és el resultat que el director ha
aconseguit mirant enrere «com si tingués deu anys, amb una mirada
neta, sense rancor perquè em sembla que no hi va haver més que
perdedors. Tots van perdre», digué Garci qui també va fer explícita
la seva intenció de «semblar-me cada cop més a Txèhov i parlar del
passat amb aquell afecte». Un viatge en el temps que necessàriament
no té colors. «No es podia rodar més que en blanc i negre perquè no
hi havia color en les vides de llavors».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.