Notícies del dia 17 de juliol de 1999
Illes Balears / Balears

Balears

La flota queda sense pescadors perquè els contracta la construcció

Les constants ofertes dels constructors per aconseguir més mà d'obra ha duit l'alarma a les confraries de pescadors de les Balears. Només en mig any, 30 professionals de Palma -és a dir, el 18% de la plantilla- han deixat les xarxes pel ciment. Segons Francesc Roig, secretari de la confraria, «aquesta situació d'èxode s'està produint per tots els ports». Això ha motivat una caiguda en les captures, que s'ha agreujat amb el mal temps en aquesta temporada. Els constructors ofereixen un mínim de 200.000 pessetes als pescadors, que amb hores extra poden arribar a les 400.000. Els armadors mallorquins cerquen ara pescadors qualificats a la Península per omplir els buits.

Joan Fàbregues

Balears

Avui se signa el pacte de govern de les forces progressistes

Els partits del Pacte de Progrés signen avui capvespre el document que ha de permetre la governabilitat de les Illes Balears en els pròxims quatre anys. El PSOE tindrà la Presidència i set conselleries; el PSM, la Vicepresidència i tres carteres; i EU-Els Verds, tres conselleries. Unió Mallorquina, de la seva banda, ocuparà la Presidència i bona part de les àrees de govern del Consell de Mallorca, així com, en principi, la Presidència del Parlament. El senador autonòmic serà, també en principi, del PSM, partit que rep la Vicepresidència del Consell i quatre àrees de responsabilitat. Els nacionalistes d'esquerra seran els darrers a ratificar aquest acord.

Bartomeu Picornell

Illes Balears / Cultura
La processó de Portocristo.

Cultura

Les barques es feren a la mar per honorar la Verge del Carme

Un any més es complí la tradició. Els mariners dels principals ports de Mallorca engalanaren les barques i sortiren en processó per honorar la seva patrona, la Verge del Carme. A Portocristo, la imatge de la mare de Déu va ser portada pels carrers abans d'embarcar-la. Festes semblants es visqueren a la Colònia de Sant Pere, la Ràpita, Andratx, Cala Rajada o Palma.

Caterina Veny

Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
Ara / Món
Opinió / Opinió
Bartomeu Picornell

Opinió

Reptes

Bartomeu Picornell