L’STEI diu que el curs ha començat amb «normalitat relativa»
L’STEI ha valorat la situació de l’inici del curs escolar 2015-2016 amb una «normalitat relativa». Per una banda, perquè no hi ha cap tipus de mobilitzacions previstes per a aquestes dates com havia succeït al llarg dels darrers cursos, perquè s’ha derogat la Llei de Símbol, o perquè el TIL ja forma part de la història.
vaga ensenyament setembre 2012
Un 42% dels professors estan disposats a anar a la vaga
Avui és el dia. L'Assemblea de Docents i la Plataforma Crida, els dos punts en els quals han confluït les veus més discrepants de les assemblees de centre i els representants sindicals pel que fa a les polítiques educatives del Govern, proposaran avui a Manacor la convocatòria d'una vaga indefinida, tot coincidint amb el començament del proper curs escolar. Abans de reunir-se, però, els sectors apuntats ja han sondejat l'opinió dels professionals de l'educació sobre la possibilitat que el curs pròxim no comenci tal i com està programat a hores d'ara. En aquest sentit han publicat un resum dels centres públics d'infantil, primària i secundària que majoritàriament són partidaris de la vaga indefinida. Els docents volen garantir una vaga massiva i indefinida per a l'inici de curs Les escoles de Balears tornen cinquanta anys enrere
vaga ensenyament setembre 2012
El curs torna sense beques de menjador ni de llibres de text
El material escolar i els llibres de text són dues de les despeses fixes. Foto: German G. Lama La tornada a l'escola serà enguany més cara que mai. I és que, a l'increment anual de preus (IPC), cal afegir-hi la forta pujada de l'IVA i l'eliminació de les subvencions per part de les administracions públiques. La Conselleria d'Educació, de fet, ha suprimit la concessió de beques de menjador. Enguany és el segon curs consecutiu que no es convoquen. El pressupost d'aquestes ajudes se situava en 1,2 milions d'euros. L'aportació d'Educació al ‘fons de llibres' passa, a més a més, de 70 a 14 euros per família. Alhora, l'Ajuntament de Palma no ha confirmat si podrà pagar les subvencions per a llibres de text anuals i es tracta d'una partida de 800.000 euros. De fet, encara ha d'abonar les beques per a la compra de llibres de text del curs passat, 2011-2012, amb una quantia similar.
Més d'11.000 alumnes de grau comencen el curs a la UIB
La Universitat de les Illes Balears (UIB) comença les classes dilluns, 9 de setembre, amb 11.000...
Llinàs reconeix que hi haurà 57 docents menys
"Hi haurà 57 llocs de feina menys". Així anunciava ahir el conseller d'Educació, Bartomeu Llinàs, la retallada de personal docent que ha dut a terme la Conselleria per a aquest curs 2010-11. D'una plantilla d'11.316 docents el curs 2009-10 (8.514 funcionaris de carrera i 2.082 interins) es passa enguany a 11.259 (9.015 funcionaris de carrera i 2.244 interins). Ahir, durant la roda de premsa d'inici de curs, Llinàs comentà que, "si realment hi hagués hagut 400 professors menys enguany, ara tindríem 10.000 alumnes sense atendre". A més, qualificà "d'irresponsabilitat total per part del sindicat ANPE que hagi difós aquesta informació". La reducció de 57 docents anirà acompanyada d'un increment d'hores lectives del professorat major de 55 anys i és que, segons Llinàs, "tenim 23,2 alumnes per professor", una ràtio que definí com a "bona". Ahir el nombre de matriculats a Infantil, Primària, Programes de Qualificació Professional Inicial, Batxillerat i Formació Professional era de 151.269 estudiants, una xifra que, com comentà la directora general de Planificació i Centres, Elvira Badia,"s'incrementarà encara més, perquè hi ha matrícules que no estan tancades".
Palma traurà al carrer 162 agents el dia d'inici de curs a les escoles
La Policia Local de Palma posarà en marxa dilluns vinent, dia en el que comença el curs escolar 2011-2012, un dispositiu de 162 agents que s'encarregaran de regular el trànsit pels 'punts calents' d'accés rodat a les instal·lacions educatives de la capital balear.
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem