Antònia Font i els Manel, contra el noucentisme cultural
La normalitat cultural d'un país té a veure també, sense cap mena de dubte, amb la cultura popular. Per això mateix, l'actual director de l'Institut Ramon Llull, Vicenç Villatoro, es queixava fa uns anys de la manca de normalitat i la simbolitzava en el fet que en català no havíem tingut cap banda com els Estopa. Els de Cornellà varen obtenir un gran èxit amb la seva rumba rock (herència directa de grups mítics venuts fins a la sacietat en cintes de casset, com poden ser Los Chichos i Los Chunguitos) i aconseguiren connectar també amb el públic catalanoparlant, que els adoptà com a referent. Idò bé, sembla que aquesta mancança ha estat superada i que la música en català ja ha trobat els seus herois en l'extensió popular del fenomen -tot i que a molta distància estilística i de qualitat dels germans Muñoz- gràcies a un fenomen que té com a protagonistes essencials el grup Antònia Font i els Manel. En aquest sentit, el director del Llull va explicar que "jo criticava en una conferència l'actitud extremadament noucentista que ha tingut la cultura catalana en relació amb la cutura popular.
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
- La sèrie 'Norats' aconsegueix una audiència històrica a IB3 després que es proposassin liquidar-la